کرونا، نشست معاهده اتمی سازمان ملل را باز هم به تعویق انداخت

​گسترش شیوع کرونا باعث شد تا کنفرانس معاهده اتمی سازمان ملل به تعویق بیفتد و شرکت کنندگان تصمیم گرفتند تا برگزاری آن را درست چند روز پیش از برگزاری لغو کنند.

کرونا، نشست معاهده اتمی سازمان ملل را باز هم به تعویق انداخت
کد خبر: 529670
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۰ ۱۷:۳۱:۳۸

پس از قریب به دو سال تاخیر ناشی از همه‌گیری کرونا، هیات‌هایی از سراسر جهان قرار بود روز سه‌شنبه در مقر سازمان ملل متحد گردهم آیند تا معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای ۱۹۷۰ را که بنیانی برای کنترل تسلیحات هسته‌ای است، بررسی کنند اما برگزار کنندگان این نشست اکنون تصمیم گرفتند به دلیل گسترش شیوع کرونا این نشست را تا اول اوت ۲۰۲۲ به تعویق بیندازند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این معاهده،‌ گسترده‌ترین توافقنامه کنترل تسلیحات اتمی جهان شامل ۱۹۱ کشور است. کشورهای بدون تسلیحات اتمی متعهد به عدم دستیابی به آنها هستند و باید مجوز لازم را برای این منظور دریافت کنند که برنامه‌های مربوط به تولید انرژی اتمی‌شان به سلاح هسته‌ای تبدیل نمی‌شود. کشورهایی که در زمان امضای این توافق، تسلیحات اتمی داشتند شامل آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه و چین موافقت کردند تا در راستای حذف آنها برآیند.

کنفرانس‌های بازنگری هر پنج سال یکبار برای ارزیابی اجرا و تلاش برای رسیدگی به تعهدات جدید برنامه‌ریزی می‌شود، اگرچه شرکت کنندگان بعضی مواقع نتوانسته‌اند در مورد اعلامیه یا برنامه نهایی به توافق برسند. این اتفاق در آخرین جلسه در سال ۲۰۱۵ رخ داد.

قرار بود در بهار ۲۰۲۰ این گردهم‌آیی برگزار شود اما به دلیل پاندمی کرونا برگزار نشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها