کد خبر: 529433
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۴:۴۵:۴۶
| |

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس:

کرانه باختری شاهد نشانه‌های انتفاضه و احیای مقاومت است

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد، کرانه باختری شاهد نشانه‌های انتفاضه و بیداری و خیزش جدید مقاومت و عملیات قهرمانامه بی‌وقفه است که از دور یا نزدیک نظارت می‌شود.

کرانه باختری شاهد نشانه‌های انتفاضه و احیای مقاومت است
کد خبر: 529433
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۴:۴۵:۴۶

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در جریان سخنرانی خود در پانزدهمین کنفرانس علمی قدس که توسط موسسه بین‌المللی قدس در فلسطین برگزار شد، خاطرنشان کرد، ملت فلسطین در کرانه باختری تمام حلقه‌های ترس را شکستند و تمامی طرح‌های رژیم اشغالگر با هدف ساختن آنچه "فلسطین جدید" نامیده می‌شود، شکست دادند که تنها مشغله آن وضعیت اقتصادی و معیشتی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی "سما"، وی همچنین تاکید کرد: متغیرهای بسیار بزرگ و مهیبی وجود دارند که تاکید می‌کنند که در مقابل ما یک نقطه عطف بسیار مهم وجود دارد که در مرکز آن نبرد شمشیر قدس، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، بیداری مقاومت در کرانه باختری، احیای مجدد نقش مردم ما و مقاومت در خارج و مواضع بی‌سابقه جهانی در حمایت از مسأله فلسطین است.

اسماعیل هنیه در خصوص نبرد شمشیر قدس تصریح کرد، این نبرد به خاطر دفاع از شهر قدس و تاکید بر هویت اسلامی آن و برجسته‌سازی مجدد آن به عنوان محور درگیری با دشمن بوده است و این یک نبرد استثنایی و فوق‌العاده است که دارای ابعادی راهبردی برای آینده حل نزاع طولانی مدت و آزادسازی اراضی و مقدسات است.

وی در ادامه افزود، مقاومت با عملکرد قهرمانانه خود در این نبرد، سه نکته بسیار مهم را ثبت کرد، اولین آن این بود که نبرد شمشیر قدس یک ابتکار عمل بود و از چارچوب واکنش نشان دادن به آنچه اشغالگران انجام دادند، خارج شد.

هنیه همچنین اظهار کرد، نکته دوم این است که این نبرد قواعد و قوانین درگیری را تعیین و قدس را وارد این قواعد کرد برخلاف آنچه دشمن معتقد بود که مقاومت به طور خاص در غزه مشغول درد و رنج ناشی از محاصره ظالمانه است و قواعد درگیری تنها به مسائل مربوط به غزه محدود می‌شود.

وی همچنین گفت: نکته سوم این است که در فهم و آگاهی نسل‌ها گنجانده شده که مقاومت فراگیر انتخاب راهبردی ما برای مقابله با دشمن و نزدیک‌ترین راه برای تحقق خواسته‌ها و آرمان‌های ملت فلسطین است.

هنیه تاکید کرد، مقاومت قهرمانانه همواره هویت یک ملت و اراده یک امت را در مقابله با طرح صهیونیستی در سرزمین فلسطین نشان می‌دهد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عنوان کرد، نبرد شمشیر قدس اعتبار بُعد عربی و اسلامی مسأله فلسطین را بازگرداند.

اسماعیل هنیه ادامه داد، مسأله فلسطین، جوهره اصلی درگیری در منطقه و کلید ثبات و آرامش در آن است و نبرد شمشیر قدس درخشش این مسأله را در سطوح بین‌المللی و منطقه‌ای بازگرداند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها