کد خبر: 529394
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۲:۴۰:۵۱
| |

طبق نظرسنجی دانشگاه ماساچوست امهرست آمریکا:

یک‌سوم آمریکایی‌ها پیروزی بایدن را غیرقانونی می‌دانند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که یک سوم مردم آمریکا معتقدند پیروزی جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور در انتخابات ۲۰۲۰ "غیرقانونی" بوده است.

یک‌سوم آمریکایی‌ها پیروزی بایدن را غیرقانونی می‌دانند
کد خبر: 529394
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۲:۴۰:۵۱

طبق نظرسنجی دانشگاه ماساچوست امهرست آمریکا در ۱۴ تا ۲۰ دسامبر، ۳۳ درصد از ۱۰۰۰ شرکت‌کننده آمریکایی یا با قطعیت و یا با احتمال زیاد پیروزی جو بایدن را "غیرقانونی" دانستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت روزنامه دیلی میل، در مقابل، ۴۶ درصد معتقد هستند که بایدن به صورت "قانونی" در این انتخابات پیروز شده است، ۱۲ درصد می‌گویند به احتمال زیاد قانونی بوده و ۹ درصد از شرکت‌کنندگان مطمئن نیستند.

این نتایج تقریبا با نتایح نظرسنجی مشابه در آوریل ۲۰۲۱ همخوانی دارد؛ در ماه آوریل ۵۹ درصد به قانونی بودن و ۲۴ درصد به غیرقانونی بودن پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ معتقد بودند.

گرچه در مجموع، اکثریت نسبی شرکت‌کنندگان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا را مسئول حمله به ساختمان کنگره این کشور در ششم ژانویه ۲۰۲۰ می‌دانند، اما اکثریت قاطع شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواهی که در این نظرسنجی شرکت کردند، دموکرات‌ها (۳۰درصد)، پلیس کنگره (۲۴درصد) و اعضای گروه چپ افراطی "آنتیفا" (۲۰ درصد) را مسئول وقایع آن روز می‌دانند.

در مقابل، ۷۵ درصد از شرکت‌کنندگان، ترامپ را مسئول این اتفاق می‌دانند.

مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکرات‌ها بود، در روزهای آخر ریاست جمهوری ترامپ، او را برای دومین بار و به اتهام تشویق به یورش به ساختمان کنگره استیضاح کرد اما ترامپ برای دومین بار در مجلس سنای آمریکا که در کنترل جمهوری‌خواهان بود، تبرئه شد.

تقریبا یک سال پس از آغاز به کار بایدن، محبوبیت فعلی او حدودا ۴۳ درصد است که تقریبا کمترین میزان محبوبیت یک رئیس جمهوری در آمریکا از زمان هری ترومن است. ترامپ با محبوبیت ۳۷ درصدی در نخستین سال فعالیتش، تنها کسی است که از بایدن محبوبیت کمتری داشته است.

نظرات طرفداران احزاب مختلف درباره مشرعیت انتخابات ۲۰۲۰ تفاوت‌های فاحشی دارد؛ ۹۱ درصد از طرفداران حزب دموکرات پیروزی بایدن را قانونی می‌دانند اما تنها ۲۱ درصد از جمهوی‌خواهان معتقد به قانونی بودن پیروزی او هستند؛ ۷۱ درصد از جمهوری‌خواهان به ادعای تقلب انتخاباتی ترامپ معتقد هستند، اما تنها چهار درصد از دموکرات‌ها به غیرقانونی بودن پیروزی بایدن اعتقاد دارند.

۵۴ درصد از رای‌دهندگان مستقل نیز بایدن را پیروز قانونی انتخابات ۲۰۲۰ می‌دانند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها