کد خبر: 527854
|
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ ۱۰:۲۳:۱۲
| |

نظرسنجی جدید نشان داد:

ثبت رکورد جدیدی از کاهش محبوبیت برای بایدن

محبوبیت جو بایدن همزمان با افزایش موارد ابتلا به کرونا در سطح آمریکا، افزایش قیمت‌های کالاهای مصرفی و تلاش برای پیشبرد دستور کار قانونی او در کنگره این کشور، رکورد جدیدی را در کاهش محبوبیت تجربه کرده است.

ثبت رکورد جدیدی از کاهش محبوبیت برای بایدن
کد خبر: 527854
|
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ ۱۰:۲۳:۱۲

نظرسنجی جدید NPR/PBS NewsHour/Marist نشان داد که محبوبیت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا به ۴۱ درصد کاهش یافته که در نظرسنجی‌های انجام شده توسط این شرکت‌ها پایین‌ترین رقم ثبت‌شده برای بایدن است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، همچنین بر اساس این نظرسنجی، ۵۵ درصد از بزرگسالان در آمریکا با عملکرد جو بایدن در ریاست جمهوری مخالفند.

با تفکیک گرایش‌های حزبی، ۲۹ درصد از مستقل‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفتند که عملکرد بایدن را به شدت تایید یا صرفا تایید می‌کنند، در حالی که ۶۶ درصد آنها گفته‌اند که به شدت با این عملکرد مخالف یا صرفا مخالف هستند.

۸۷ درصد دموکرات‌ها و تنها چهار درصد از جمهوری‌خواهان به این رئیس جمهوری آمریکا برای عملکردش در این سمت نمره مثبت دادند.

این محبوبیت در حالی برای بایدن ثبت شده که در یک نظرسنجی که نتایجش در ۹ دسامبر منتشر شد، رقم ۴۲ درصد برای محبوبیت او ثبت شده بود. اوج محبوبیتی که در این نظرسنجی‌ها برای بایدن ثبت شد، مربوط به اواسط آوریل با ثبت رقم ۵۴ درصد است.

این نظرسنجی در تاریخ ۱۱ تا ۱۳ دسامبر و در دوره زمانی دشواری برای کاخ سفید متعلق به بایدن همراه با افزایش موارد ابتلا به COVID-۱۹ عمدتاً ناشی از شیوع سویه جدید اومیکرون، افزایش تورم در سراسر آمریکا و چشم‌اندازی کم‌فروغ برای برنامه‌های قانونی بودجه‌ای و  آب و هوایی دموکرات‌ها انجام شده است. برای این نظرسنجی ۱۴۰۰ فرد بزرگسال مورد پرسش قرار گرفتند.

از سوی دیگر طبق یک نظرسنجی دیگر از هر ۱۰ فرد ثبت‌نامی به عنوان رای‌دهنده، چهار نفر گفتند فکر می‌کنند دموکرات‌ها و جو بایدن کمتر از حد انتظار دستاورد داشته‌اند.

این نظرسنجی که توسط مورنینگ کانسالت و پولیتیکو انجام شد، نشان داد که ۴۱ درصد از افراد ثبت‌نامی به عنوان رای‌دهنده معتقدند که دموکرات‌های کنگره کمتر از حد توقع دستاورد کسب کرده‌اند، در حالی که در مقام مقایسه ۱۰ درصد معتقدند دموکرات‌ها در کنگره بیش از آنچه انتظار می‌رفت دستاورد داشته‌اند.

۳۲ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که دموکرات‌های کنگره معادل آنچه از آنها انتظار می‌رفت دستاورد رقم زده‌اند و ۱۶ درصد هم نظری نداشتند.

در  ارتباط با بایدن و دستور کار او، افراد ثبت‌نامی به عنوان رای‌دهنده درصدهای نسبتا مشابهی در مورد تاثیرگذاری او نشان دادند. ۴۲ درصد از این پاسخ‌دهندگان گفتند بایدن کمتر از آنچه آنها انتظار داشتند دستاورد کسب کرده است، در حالی که ۱۱ درصد گفتند که او بیش از آنچه آنها انتظار داشته‌اند دستاورد داشته است.

سی و هشت درصد از افراد ثبت‌نامی به عنوان رای‌دهنده گفتند بایدن معادل آنچه که آنها انتظار داشتند دستاورد داشته، در حالی که ۹ درصد گفتند که نظری ندارند. این نظرسنجی در بازه ۱۸-۲۰ دسامبر از گروهی متشکل از ۱۹۹۸ فرد ثبت‌نام شده به عنوان رای‌دهنده انجام شده است.

با تفکیک گرایشات حزبی، دموکرات‌ها به احتمال بیشتری نسبت به گروه مستقل‌ها و جمهوری‌خواهان معتقدند که قانونگذاران حزبشان و همچنین جو بایدن بیشتر از سطح انتظار دستاورد داشته‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها