کد خبر: 529393
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۲:۳۸:۰۹
| |

کیهان به نقل از کتائب حزب الله گزارش داد:

انتخابات عراق با بزرگ‌ترین تقلب در تاریخ این کشور همراه بود

کیهان نوشت: حزب‌الله عراق معتقد است انتخابات عراق با بزرگ‌ترین تقلب در تاریخ این کشور همراه بوده است.

انتخابات عراق با بزرگ‌ترین تقلب در تاریخ این کشور همراه بود
کد خبر: 529393
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۲:۳۸:۰۹

کیهان نوشت: «حزب‌الله عراق با بیان اینکه انتخابات عراق با بزرگ‌ترین تقلب در تاریخ این کشور همراه بود، تاکید کرده که قوه قضائیه هم در حکم خود درباره نتیجه انتخابات تحت فشار آمریکا و سازمان ملل قرار گرفت».

روزنامه کیهان در گزارشی از واکنش حزب‌الله عراق به حکم دادگاه فدرال در تایید نتیجه انتخابات عراق خبر داد و با بیان اعتراضات گروه های شیعی و حزب الله عراق که این انتخابات را "تقلبی بزرگ" خوانده است از "گردن نهادن هیئت هماهنگی گروه‌های سیاسی شیعی به حکم دادگاه خبر داد و نوشت:

«بالاخره رأی دادگاه فدرال در بررسی شکایت‌ها از کمیساریای عالی انتخابات توسط گروه‌های مقاومت عراق، روز دوشنبه صادر شد.

«دادگاه فدرال عراق در نشست خود ضمن رد درخواست لغو و ابطال نتایج انتخابات تاکید کرد که شورای عالی قضایی کشور، صلاحیت انحصاری حل مشکلات مربوط به روند انتخابات را دارد و هر حزب سیاسی حق دارد ظرف سه روز پس از اعلام رسمی نتایج، به تصمیم این شورا اعتراض کند.

«این دادگاه در عین حال وجود تخلف در این انتخابات را هم رد نکرد و اعلام کرد، این تخلفات در حدی نبوده که نتایج انتخابات را لغو کنیم.»

بنا به گزارش کیهان در واکنش به این حکم، کتائب حزب‌الله عراق با انتشار بیانیه ای تاکید کرد، «آنچه در انتخابات پارلمانی عراق رخ داد، بزرگترین تقلب در تاریخ مردم عراق بود».

کیهان افزود: این گروه مقاومت شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه کسی که حقوق عراقی‌ها را مصادره کرد، مورد حمایت ائتلاف شرارت سعودی-آمریکایی-صهیونیستی بود، گفت: «ائتلاف شر می‌خواست با تسلیم کردن عراقی‌ها در برابر اراده‌های بدخواهانه، دستور کار خود را پیش ببرد.»

در این بیانیه اشاره شده است که کمیسیاریای عالی انتخابات، قبل، حین و بعد از انتخابات در معرض شنیع‌ترین اشکال استثمار قرار گرفت.

کیهان در پایان این گزارش نوشت: «تا لحظه تنظیم این گزارش آخرین واکنش مربوط به هیئت هماهنگی گروه‌های سیاسی شیعی موسوم به «چارچوب هماهنگی» (الاطار التنسیقی) است که دیروز (سه‌شنبه، ۲۸ دسامبر)، درخصوص حکم دادگاه فدرال درباره مطالبه لغو نتایج انتخابات پارلمانی واکنش نشان داد.

این هیئت تصریح کرد: «با وجود شواهد و مدارک ارائه شده به دادگاه فدرال و اثبات درستی آن، چارچوب هماهنگی تصمیم دادگاه را به منزله شمشیری بر گردن خود می‌داند. لذا به تصمیم دادگاه احترام گذاشته می‌شود زیرا نشان‌دهنده اقتدار و حاکمیت دولت عراق است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها