انفجار در فرودگاه «عتق» یمن پس از ورود نیروهای ائتلاف سعودی

منابع خبری گزارش دادند که پس از ورود نیروهای ائتلاف سعودی، یک انفجار مهیب در فرودگاه «عتق» یمن رخ داده است.

انفجار در فرودگاه «عتق» یمن پس از ورود نیروهای ائتلاف سعودی
کد خبر: 529269
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۲۲:۱۰:۴۲

منابع خبری از وقوع انفجار در شهر «عتق» واقع در استان شبوه در جنوب یمن خبر دادند.

به گزارش فارس، این منابع به شبکه خبری الجزیره گفتند که یک انفجار مهیب در فرودگاه عتق رخ داده است، ولی جزئیات بیشتری درباره علت انفجار ارائه نکردند.

پایگاه خبری «یونیوز» اما گزارش داد که این انفجار همزمان با ورود نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی به فرودگاه صورت گرفته است.

هنوز عامل این انفجار مشخص نیست و آماری از تلفات احتمالی آن منتشر نشده است.

این در حالی است که یک منبع آگاه نظامی در یمن، آبان ماه گذشته گفت که نیروهای سعودی از طریق فرودگاه عتق، از یمن خارج شدند و به طور ناگهانی به خاک عربستان بازگشتند.

وی تصریح کرد که از زمان ورود نیروهای سعودی به استان شبوه، این نخستین بار است که این تعداد نیروی سعودی از آن خارج می‌شوند. 

نیروهای سعودی از فرودگاه عتق به عنوان یک اردوگاه استفاده می‌کردند و این فرودگاه مقر فرماندهان ائتلاف سعودی به شمار می‌رفت. خروج اغلب نیروهای سعودی از شبوه تقریبا یک هفته پس از خروج نیروهای اماراتی از اردوگاه العلم و دو روز پس از تسلط نیروهای «عبدربه منصور هادی» بر این اردوگاه  و اخراج نیروهای النخبه وابسته به گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی»  (شورای انتقالی جنوب) تحت حمایت امارات صورت می‌گیرد.

برخی منابع رسانه‌ای می‌گویند که خروج نیروهای سعودی از فرودگاه عتق به دلیل وجود اطلاعاتی در خصوص حملات احتمالی به پایگاه‌های ائتلاف سعودی در استان شبوه صورت گرفته است.

 این نیروها از دوسال در فرودگاه عتق مستقر بودند اما شب گذشته به صورت ناگهانی این فرودگاه را به مقصد «العبر» و الودیعه» (گذرگاه‌های مرزی بین یمن و عربستان) ترک کردند.

این تحولات در حالی رخ می‌دهد که پایگاه خبری «یمن نیوز» اخیرا خبر داد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در تلاش است که تیپهای موسوم به «ألویة العمالقة» را به استان شبوه انتقال دهد که اغلب عناصر این تیپها، از جریان‌های سلفی-تکفیری هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها