کد خبر: 529131
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۱۱:۴۴:۳۳
| |

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران:

سرگرم توافق بر نقاط اختلافی در پرانتزها هستیم

مذاکرات در مسیر خوبی قرار دارد/ به زودی سفیر ایران در یمن تعیین می‌شود

وزیر امور خارجه ایران با تأکید بر تلاش ایران برای لغو محاصره انسانی در یمن گفت که سفیر جدید جمهوری اسلامی در یمن به زودی معرفی می‌شود.

سرگرم توافق بر نقاط اختلافی در پرانتزها هستیم
کد خبر: 529131
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۱۱:۴۴:۳۳

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران ضمن تأکید بر پیشرفت در مذاکرات وین گفت که این مذاکرات در مسیر خوبی قرار دارد.

به گزارش فارس، وی با اعلام این خبر که سفیر جدید جمهوری اسلامی در یمن به زودی معرفی می‌شود، گفت: «برخی در ذهن خودشان به دنبال تجزیه یمن هستند ما مخالف تجزیه کشورهای اسلامی هستیم. به زودی سفیر ایران در یمن تعیین و در این کشور مستقر می شود. کاردار با نشاط، سفارت را باز نگهداشته است و به تلاشها برای لغو محاصره انسانی یمن  ادامه می‌دهیم».

امیرعبداللهیان همچنین به مذاکرات فعلی وین برای رفع تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: «مذاکرات در وین در مسیر خوبی قرار دارد و سرگرم توافق بر نقاط اختلافی در پرانتزها هستیم».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران درباره احتمال توافق در مذاکرات وین ادامه داد: «اگر طرفهای مقابل با حسن نیت ادامه دهند، دست یافتن به توافق خوب، شدنی است و می توانیم این هدف را محقق کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران درباره احتمال توافق در مذاکرات وین ادامه داد: «حتی اگر جدیت در کنار حسن نیت در طرفهای مقابل در مراحل آینده مذاکرات دیده شود، رسیدن به یک توافق زود و در آینده نزدیک هم متصور است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها