کد خبر: 529202
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۱۴:۴۹:۰۲
| |

رهبر کره شمالی در نشست مهم حزب حاکم شرکت کرد

نشست مهم حزب حاکم کره شمالی با حضور رهبر این کشور برگزار شد و کارشناسان احتمال می‌دهند که مانند گذشته تصمیم‌های مهم نظامی و سیاسی از این نشست حاصل شود.

رهبر کره شمالی در نشست مهم حزب حاکم شرکت کرد
کد خبر: 529202
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۱۴:۴۹:۰۲

رسانه های دولتی کره شمالی امروز (سه‌شنبه) گزارش دادند، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در هفته جاری یک نشست کلیدی حزب حاکم را برگزار کرد، مجمعی که وی برای اعلام سیاست‌های مهم سال نو از آن استفاده کرده بود.

به گزارش فارس، خبرگزاری «رویترز» به نقل از رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) نوشت: «چهارمین نشست عمومی هشتمین کمیته مرکزی حزب کارگران کره [شمالی] روز دوشنبه تشکیل شد».

بر اساس این گزارش، گردهمایی مقامات حزبی و دولتی کره شمالی در حالی برگزار می‌شود که کره شمالی با بحران‌های اقتصادی مضاعف ناشی از قرنطینه ضد همه‌گیری ویروس کرونا، تحریم‌های بین‌المللی به دلیل برنامه هسته‌ای نظامی و بلایای طبیعی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

به نوشته رویترز، این جلسه عمومی برای بررسی اجرای سیاست‌های اصلی حزب و دولت کره شمالی برای سال ۲۰۲۱ برگزار شد و در این نشست همچنین درباره سیاست‌های استراتژیک و تاکتیکی و گام‌های عملی برای «هدایت پویای مبارزات حزب و مردم برای آغاز دوره جدیدی از توسعه ساختار سوسیالیستی به مرحله بعدی پیروزی» بحث و تصمیم‌گیری خواهد شد.

کیم در گذشته بارها در نشست‌های آستانه سال نو، اغلب سیاست‌های مهم کره شمالی را اعلام کرده است، برای نمونه در سال ۲۰۱۸ اعزام تیم کره شمالی به بازی‌های المپیک زمستانی در کره جنوبی را اعلام کرد و در سال ۲۰۱۹ نیز در مورد تمایل خود برای ادامه مذاکرات با آمریکا در آن زمان صحبت کرد.

یک وب‌سایت مستقر در سئول با نام «اِن‌کِی نیوز» که بر کره شمالی نظارت می‌کند، درباره این نشست توضیح داد: «کیم در گذشته از سخنرانی‌های مربوط به تعطیلات سال نو برای ایجاد پیش‌فرض‌های دوستانه با ایالات متحده و کره جنوبی و همچنین برای افشای پیشرفت‌های تسلیحات هسته‌ای و دیگر برنامه‌های نظامی استفاده کرده است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها