کد خبر: 529159
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۱۳:۰۴:۵۵
| |

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان:

حزب الله مانند هر حزب سیاسی دیگر حق فعالیت دارد

لبنان تحت سیطره هیچ کشوری نیست

نخست‌وزیر لبنان در واکنش به فشارهای خارجی، با بیان اینکه لبنان تحت تسلط هیچ کشور خارجی نیست، گفت، حزب‌الله هم یک حزب سیاسی مثل سایر احزاب لبنانی است.

حزب الله مانند هر حزب سیاسی دیگر حق فعالیت دارد
کد خبر: 529159
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۱۳:۰۴:۵۵

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان امروز (سه شنبه) در کنفرانس خبری در کاخ نخست‌وزیری گفت که لبنان با مشکلات و تهدیدات جدی و متعددی مواجه است و "راهی جز ایستادن و حل کردن آن با کمک یکدیگر وجود ندارد".

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه خبری النشره، میقاتی گفت که اگر استعفایش به نفع لبنان می‌شد، حتما این کارا انجام می‌داد اما در شرایط فعلی این کار فقط اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند. به گفته وی دولت از ۱۲ اکتبر تاکنون هیچ جلسه هیأت وزیران نداشته و این موضوع به شکل زیربنایی بر کارایی دولت تأثیر گذاشته است و از سوی دیگر نمی‌تواند کسی را مسئول این رویداد بداند و همزمان به رایزنی‌های خود برای از سرگیری جلسات هیأت دولت ادامه می‌دهد.

نجیب میقاتی در بخش دیگری از سخنان خود بدون اشاره به فشار کشورهای دیگر، به حزب‌الله اشاره کرد و گفت که حزب الله همچون هر حزب سیاسی دیگر در لبنان می‌تواند فعالیت کند. او تأکید کرد که این موضوع را قبول ندارد که لبنان تحت سیطره و تسلط دیگر کشورهاست.

نخست‌وزیر لبنان همچنین خبر داد که طرح  برگزاری انتخابات پارلمانی را در ماه می ۲۰۲۲ را امضا کرده و به رئیس‌جمهور این کشور تحویل داده است و سعی خواهد کرد تا انتخابات در موعد خود برگزار شود.

نجیب میقاتی به مسأله پرونده انفجار بندر بیروت نیز اشاره کرد و گفت که در روند تحقیقات خلل به وجود آمده است، اما راه‌حل آن تعطیل کردن دولت نیست و دولت بارها خواستار دور کردن مسائل سیاسی از قضایی شده است.

او همچنین به درخواست حزب «التیار الوطنی الحر» به ریاست «جبران باسیل» برای برکناری «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی لبنان اشاره کرد و گفت که لبنان در شرایط جنگی به سر می‌برد و در شرایط جنگی نباید افسران را تغییر داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها