کد خبر: 529118
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۱۱:۰۷:۳۹
| |

وانگ کوان، نماینده چین در مذاکرات وین:

استانداردهای دوگانه با هدف منافع خودخواهانه اتخاذ نشود

تحریم های جدیدی علیه ایران وضع نشود / اقدامات سازنده در مذاکرات وین بیشتر باشد

نماینده چین در مذاکرات وین خواستار اجماع‌سازی بیشتر، رسیدگی مناسب اختلافات و موفقیت‌های مشترک امیدوارکننده در دور هشتم مذاکرات وین شد.

استانداردهای دوگانه با هدف منافع خودخواهانه اتخاذ نشود
کد خبر: 529118
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۱۱:۰۷:۳۹

وانگ کوان، نماینده چین در مذاکرات وین خواستار اجماع‌سازی بیشتر، رسیدگی مناسب اختلافات و موفقیت‌های مشترک امیدوارکننده در دور هشتم مذاکرات وین شد.

به گزارش ایرنا، نماینده چین در مذاکرات وین همچنین استفاده از استانداردهای دوگانه در مورد مسئله هسته ‌ای ایران و مسائل مربوط به عدم اشاعه را مورد انتقاد قرار داد.

وی گفت: در خصوص موضوع هسته‌ای ایران و دیگر موضوعات مرتبط با عدم گسترش سلاح های هسته  ای ، مباحثی نظیر عملگرایی و استانداردهای دوگانه نبایدبا هدف دستیابی به منافع خودخواهانه اتخاذ شود.

این دیپلمات چینی تصریح کرد: مسئله تحریم نباید به عنوان ابزاری برای تهدید استفاده شود و همچنین نباید تحریم های جدیدی علیه ایران طی این دور از مذاکرات مطرح گردد.

نماینده چین در مذاکرات وین در حالی خواستار عدم استفاده از ابزار تحریم برای تهدید ایران  شد که دولت بایدن در دور قبلی مذاکرات وین، دو آژانس دولتی ایران و چند مقام را در تاریخ هفتم دسامبر تحریم کرد که نشانی از کارشکنی های کاخ سفید در مسیر رسیدن به توافق می باشد.

این دیپلمات چینی تصریح کرد که برگزاری هشتمین دور مذاکرات وین طی کریسمس و تعطیلات سال نو میلادی نشان دهنده فوریت از سوی همه طرفها برای ازسرگیری مذاکرات بوده است.

وانگ کوان گفت که هیات های مذاکره کننده یک متن مشترک جدید درباره مسائل هسته‌ای ایران و یک تفاهم مشترک درخصوص موضوع لغو تحریم ها در اختیار دارند و توافق شده است که گفت و گوها با تمرکز بر این موضوعات در دور جاری مذاکرات دنبال شود.

وی ابراز امیدواری کرد همه طرف ها بتواند تدابیر عملی را برای حفاظت مشترک از روند و فضای کنونی مذاکرات اتخاذ کنند. وانگ گفت پکن با قاطعیت به حمایت از ازسرگیری مذاکرات میان آمریکا و ایران در اجرای توافق هسته ای ادامه خواهد داد و به مشارکت سازنده در روند مذاکرات ادامه می دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها