کد خبر: 529101
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۱۰:۳۲:۲۴
| |

نوام چامسکی نظریه پرداز مشهور آمریکایی:

احتمالا اروپا از اقدامات تنبیهی آمریکا علیه ایران عصبانی شود

نظریه پرداز مشهور آمریکایی اظهار داشت که اروپایی‌ها حاضر نیستند خشم آمریکا یا اقدامات تنبیهی این کشور مانند محرومیت از سیستم مالی بین‌المللی تحت کنترل واشنگتن را بر سر برجام تحمل کنند.

احتمالا اروپا از اقدامات تنبیهی آمریکا علیه ایران عصبانی شود
کد خبر: 529101
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۱۰:۳۲:۲۴

نوام چامسکی، نظریه پرداز و اندیشمند مشهور آمریکایی در مصاحبه با پایگاه خبری – تحلیلی آمریکایی "تروث اوت" گفت:  کشورهای اروپایی ممکن است از تصمیم آمریکا برای نابودی توافق مشترک با ایران (برجام) و وضع تحریم‌های شدید علیه ایران و مجازات تهران برای توافقی که واشنگتن آن را لغو کرده است، عصبانی شوند.  

به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: آن‌ها حتی ممکن است راهکارهایی را برای دور زدن این تحریم‌های شدید امریکا اتخاذ کنند اما در نهایت، آن‌ها همراه می‌شوند زیرا حاضر نیستند خشم آمریکا یا اقدامات تنبیهی این کشور مانند محرومیت از سیستم مالی بین‌المللی تحت کنترل واشنگتن را تحمل کنند.

این نظریه پرداز مشهور آمریکایی گفت: در بسیاری موارد دیگر نیز اروپایی‌ها اینگونه عمل می‌کنند.  

 چامسکی اظهار کرد: چین مانند اروپا نیست و متفاوت است. این کشور بر سیستم مبتنی بر سازمان ملل اصرار دارد.  

پیش از این نیز این اندیشمند بزرگ آمریکایی گفته بود که تحریم ها علیه ایران هیچ مشروعیتی ندارند و وسیله ای برای شکنجه و وحشت مردم است.

اندیشمند و منتقد جامعه‌شناس بزرگ آمریکایی در دانشگاه حبیب پاکستان گفته بود: این احتمال وجود دارد، در واقع باید بگوییم که تحریم ها علیه ایران هیچ مشروعیتی ندارند.

چامسکی معتقد است تحریم های اعمال شده توسط آمریکا علیه ایران وسیله ای برای شکنجه و وحشت مردم است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها