کد خبر: 529021
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۲۲:۱۰:۳۵
| |

خودداری اتحادیه اروپا از گمانه‌زنی درباره زمان توافق در مذاکرات وین

نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین گفت هدف مذاکرات کنونی در وین، رفع تحریم‌ها و پایبندی هسته‌ای ایران است.

خودداری اتحادیه اروپا از گمانه‌زنی درباره زمان توافق در مذاکرات وین
کد خبر: 529021
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۲۲:۱۰:۳۵

«انریکه مورا» نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین گفت که به موفقیت دور کنونی مذاکرات وین پایبند هستیم.

به گزارش فارس، وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «موفقیت دور کنونی مذاکرات به معنای بازگشت واشنگتن و تهران به اجرای تعهداتشان در توافق هسته‌ای است».

انریکه مورا گفت: «هدف مذاکرات کنونی، احیای توافق هسته‌ای بوده که به معنای رفع تحریم‌ها و پایبندی هسته‌ای ایران است».

نماینده اتحادیه اروپا اضافه کرد: «مذاکرات کنونی باید در دوره زمانی معقولی پایان یابد و منظور من چند هفته است نه چند ماه».

وی در ادامه گفت: «چنانچه در روزها و هفته‌های آینده سخت کار کنیم به نتایج مثبتی دست پیدا می‌کنیم اما نمی‌خواهم درباره زمانی که قصد داریم به توافق برسیم گمانه‌زنی کنم».

 نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به ریاست علی باقری و انریکه مورا در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد.

هشتمین دور از گفت‌وگوهای رفع تحریم عصر امروز (به وقت وین) با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

در این نشست که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این نشست همچنین در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها بحث و تبادل نظر شد.

علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در این نشست با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در دور پیشین، بر لزوم رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی طرف مقابل و راستی‌آزمایی این اقدامات تأکید کرد و گفت که هیأت ایرانی مانند دور قبل برای تعامل جدی و پیشبرد گفت‌وگوها آمادگی کامل دارد.

در این نشست، تمامی هیأت‌ها به پیشرفت حاصل‌ شده در دور پیشین گفت‌وگوها اشاره کرده و برای ادامه رایزنی‌های فشرده اعلام آمادگی کردند.

علی باقری و هیأت همراه امروز به منظور شرکت در دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ وارد وین شد و پیش از نشست کمیسیون مشترک رایزنی‌های سه‌جانبه‌ای را با هیأت‌های روسیه و چین داشت. وی ملاقاتی با انریکه مورا و همچنین نشستی دوجانبه با مذاکره کننده ارشد فرانسه نیز داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها