نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات برجام:

رفتار پلیس اتریش مقابل محل برگزاری مذاکرات برجام حرفه‌ای است

دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به لغو مجوز تجمعات اعتراضی مقابل هتل محل مذاکرات برجام در وین تصریح کرد که پلیس اتریش در کارش حرفه‌ای است و دقیقا می‌داند که چه اقدامی را صورت دهد.

رفتار پلیس اتریش مقابل محل برگزاری مذاکرات برجام حرفه‌ای است
کد خبر: 496036
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۰۷:۵۳:۰۲

اعتمادآنلاین| انریکه مورا که در جریان مذاکرات درباره احیای برجام، ریاست نشست‌های کمیسیون مشترک را برعهده دارد امروز (سه‌شنبه) مقابل گراند هتل وین محل برگزاری مذکرات برجامی ایران و گروه 1+4 در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت:‌ در برخی گزارش‌ها مشاهده کردم که من به عنوان هماهنگ کننده برجام به گونه‌ای علیه معترضان اقدام تحریک آمیز انجام داده‌ام.

به گزارش ایرنا، بر اساس توئیت استفانی لختن اشتاین خبرنگار اتریشی، نماینده اتحادیه اروپا توضیح داد که تاکنون دو بار اعتراض برخی هیات های مذاکره کننده برجام نسبت به سر و صدای معترضان (بیرون هتل) را به مقامات اتریشی منعکس کرده است. وی افزود: بعدا مشخص شد که پلیس اتریش اقداماتی را صورت داده است.

وی با بیان اینکه مسائل مربوط به نظم عمومی به او ارتباطی ندارد تصریح کرد که وظیفه او برگزاری و هماهنگی مذاکرات برجام است.

این مقام اروپایی با این حال خاطر نشان کرد که پلیس اتریش در کارش حرفه‌ای است و دقیقا می‌داند که چه اقدامی را صورت دهد.

پیشتر گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه پلیس اتریش مجوز تجمعات اعتراضی مقابل گراند هتل را لغو کرده است.

بر اساس این گزارش‌ها، مورا طی نامه ای از دولت اتریش به عنوان میزبان مذاکرات خواسته تا شرایطی فراهم کند که تجمع های اعتراضی باعث آسیب به مذاکرات نشود.

این درحالیست که دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی یک ماه و نیم گذشته در وین گردهم آمده‌اند تا توافق هسته‌ای ایران را که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد احیا کنند.

ششمین دور مذاکرات احیای برجام شنبه گذشته با برگزاری نشست کمیسیون مشترک در وین از سرگرفته شد. اتحادیه اروپا اعلام کرده که طرف‌ها بر یافتن راه‌ حل‌ها برای نزدیک شدن به توافق نهایی طی روزهای آینده متمرکز هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها