کد خبر: 528974
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۴:۳۱:۱۵
| |

شمار کشته‌شدگان طوفان فیلیپین همچنان افزایش می‌یابد

مرکز حوادث دولت فیلیپین امروز بار دیگر از افزایش آمار کشته شدگان طوفان "رای" به ۳۸۹ تن خبر داد.

شمار کشته‌شدگان طوفان فیلیپین همچنان افزایش می‌یابد
کد خبر: 528974
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۴:۳۱:۱۵

مرکز حوادث دولت فیلیپین امروز شمار کشته شدگان طوفان "رای" را در این کشور ۳۸۹ نفر اعلام کرد. به علاوه ۶۴ نفر دیگر نیز به شمار مفقود شدگان این حادثه اضافه شده است. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری « شینهوآ نت» چین، شورای مدیریت و کاهش خطرات بلایای ملی (NDRRMC) فیلیپین نیز اعلام کرد: طوفان "رای " که روز ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) در این کشور اتفاق افتاد، موجب جراحت و زخمی شدن هزار و ۱۴۶ نفر نیز شده است. 

این مرکز افزود: این طوفان بر زندگی بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در ۱۱ منطقه مرکزی و جنوبی فیلیپین و بخش هایی از جزیره «لوزون» تاثیر گذاشته است. این پانزدهمین و سهمگین ترین طوفان طی سال جاری در این کشور گزارش شده است. به دلیل خسارات وارد شده به خانه های مناطق روستایی بسیاری از مردم ناچار به تخلیه منازل و اقامت در مراکز تخلیه شدند. 

براساس گزارش مرکز حوادث و بلایای طبیعی فیلیپین، نزدیک به ۳۱۵ هزار نفر از بیش از ۵۷۰ هزار نفری که آواره شدند در هزار و ۱۷۹ اقامتگاه به صورت موقت اسکان داده شده اند. گفتنی است بیش از ۵۰۰ هزار خانه ویران شده است. 

خسارات ناشی از طوفان رای به بخش کشاورزی و زیرساخت ها به بیش از ۲۲ میلیارد پزو معادل ۴۴۰ میلیون دلار آمریکا رسیده است. 

«ماریا روزاریو ورگر» معاون وزیر بهداشت فیلیپین در گزارشی که به صورت آنلاین منتشر شد، اعلام کرد طوفان "رای" در ۵ منطقه به ۱۴۱ مرکز بهداشتی و بیمارستان خسارت وارد کرده است. وی در ادامه افزود: برای  افراد آواره نیز تمهیداتی از جمله مجزا کردن افراد مشکوک با علائم کرونا و نیز افراد آسیب پذیر از جمله سالمندان برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا پیش بینی شده و در دست انجام است.

معاون وزیر بهداشت همچنین از تخریب ۶۲ آزمایشگاه تشخیصی ویروس کرونا و از بین رفتن هزاران دُز واکسن کرونا به دلیل قطعی برق خبر داد. 

دولت فیلیپین همچنان عملیات کمک رسانی و امداد را به مناطق آسییب دیده در کنار بازسازی جاده ها و منازل تخریب شده ادامه می دهد.

در این میان، چین نیز برای کمک رسانی اضطراری از جمله فرستادن مواد غذایی و آب و کمک نقدی و عملیات جستجو برای افراد مفقود شده به دولت فیلیپین اعلام آمادگی کرده است.  

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها