کد خبر: 528807
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۲۰:۰۲:۱۴
| |

چین فرماندار سین‌کیانگ را تغییر داد

​پکن یک فرماندار جدید برای منطقه مرزی سین‌کیانگ که اکثر ساکنان آن مسلمانان ایغور هستند، تعیین کرد، این فرماندار جدید قرار است جانشین افسر سابق "چن کوانگو" شود که در لیست سیاه آمریکا قرار دارد، البته چین دلیلی برای این تغییر ذکر نکرده است.

چین فرماندار سین‌کیانگ را تغییر داد
کد خبر: 528807
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۲۰:۰۲:۱۴

"چن کوانگو" ۶۶ ساله دیگر در شغل خود نیست و هیچ دلیلی هم برای تغییر چن یا ماموریت آتی او ذکر نشده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی چین، به این ترتیب "ما ژینگرویو" در راس این منطقه قرار می‌گیرد او قبلا فرماندار گوواندونگ در جنوب بود که مرکز آن شهر کانتون است.

این خبر در حالی رسانه‌ای شده که چند روز پیش واشنگتن تحریم‌های جدیدی علیه شرکت‌های چینی به ادعای نقض حقوق اساسی در سین‌کیانگ در نظر گرفت.

چن کوانگو از اوت ۲۰۱۶ بالاترین مقام کمونیست در سین‌کیانگ بود و از زمان تحویل این پست اخباری از وجود پادگان‌ها و بازداشتگاه‌های برای نگهداری و بازپروری گروه‌های مسلمان منتشر شد. واشنگتن سال گذشته میلادی او در لیست سیاه و تحریم‌های خود قرار داد.

کوانگو قبل از تعیین به عنوان فرماندار سین‌کیانگ نماینده حزب کمونیست چین در تبت بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۶ بود، او به دلیل تلاشش برای برقراری نظم در آنجا پس از تظاهرات‌ها و سلسله خودسوزی‌های راهبان بودایی در اعتراض به مقامات معروف شد.

چن در تبت نیز یک حکومت نظامی سفت و سخت پیاده کرد، او هر شهر و روستا را به مناطقی تقسیم کرد، هر منطقه‌ای یک مرکز پلیس برای نظارت بر ساکنان داشت. او بعدا این سیستم را در سین‌کیانگ هم پیاده کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها