قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق:

نمی‌پذیریم ابا استفاده از حریم خود، برای حمله به سایر کشورها مخالفیم

مشاور امنیت ملی عراق تأکید کرد که بغداد نمی‌پذیرد که از اراضی، هوا و آبهای عراق، به عنوان نقطه‌ای برای حمله به کشور دیگری استفاده شود

نمی‌پذیریم ابا استفاده از حریم خود، برای حمله به سایر کشورها مخالفیم
کد خبر: 528760
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۱۴:۵۸:۰۹

قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق بعد از ظهر امروز یکشنبه میزبان «مایکل انکر» فرمانده هیأت ناتو در این کشور بود.

به گزارش فارس، شبکه خبری السومریه گزارش داد که در این دیدار، راههای تقویت همکاری و ثبات در منطقه و همچنین حمایت هیأت ناتو در زمینه مستشاری و آموزشی به عراق بررسی شد.

الاعرجی گفت که «وظیفه ما، حمایت از عراق و دور کردن آن از هر گونه جنگ منطقه‌ای است... لذا نمی‌پذیریم که از اراضی، هوا و آبهای عراق، به عنوان نقطه‌ای برای حمله به هر کشوری استفاده شود».

این در حالی است که الاعرجی و آنکر دهم آذر ماه گذشته با هم دیدار و دو طرف، درباره راه‌های تقویت همکاری‌ و شراکت راهبردی میان عراق و هیأت اعزامی ناتو به منظور توانمندسازی نیروهای عراقی بحث و تبادل نظر کردهه بودند.

مشاور امنیت ملی عراق بر «اصرار عراق و دولت این کشور بر لزوم اجرایی شدن مصوبه پارلمان مبنی بر خروج نیروهای رزمی بیگانه از خاک این کشور تا پایان سال جاری در راستای اجرای دستاوردهای گفت‌و‌گوی راهبردی با آمریکا» تأکید کرد.

الاعرجی همچنین به فرمانده هیأت اعزامی ناتو گفت که «نیروهای عراق تجربه بسیاری به دست آورده‌اند و قادر به جنگ با داعش هستند و امکانات بیرون راندن تروریست‌ها را دارند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها