صادرات نفت عراق به آمریکا افزایش یافت

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که طی هفته گذشته عراق در میان صادرکنندگان نفت خام به آمریکا رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.

صادرات نفت عراق به آمریکا افزایش یافت
کد خبر: 528731
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۱۳:۵۹:۵۱

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز یکشنبه اعلام کرد که طی هفته گذشته عراق در میان صادرکنندگان نفت خام به آمریکا رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از تارنمای خبری عراقی "تسریبات" ، اداره مزبور خاطرنشان کرد : میانگین واردات نفت خام آمریکا در هفته گذشته از ۹ کشور به ۵ میلیون و ۲۳۴ هزار بشکه در روز رسید که در مقایسه با هفته قبل از آن ۶۳۵ هزار بشکه در روز کاهش نشان می دهد و روزانه به ۵ میلیون و ۸۶۹ هزار بشکه بالغ گردید.

اداره یاد شده افزود: آمریکا در هفته گذشته به طور میانگین ۳۵۹ هزار بشکه نفت خام از عراق وارد کرد که در مقایسه با هفته قبل از آن افزایش نشان می دهد و روزانه به طور میانگین به ۲۹ هزار بشکه بالغ گردید.

این اداره خاطرنشان کرد: بخش عمده واردات نفت آمریکا در هفته گذشته توسط کانادا با میانگین روزانه ۳ میلیون و ۱۴۷ هزار بشکه و به دنبال آن مکزیک با میانگین روزانه ۵۰۳ هزار بشکه و سپس عربستان با میانگین روزانه ۳۸۴ هزار بشکه و پس از آن روسیه با میانگین روزانه ۲۲۴ هزار بشکه و در نهایت اکوادور با میانگین روزانه ۱۹۵ هزار بشکه تامین گردید.

به گفته اداره مزبور میزان نفت خام وارداتی آمریکا از دو کشور برزیل و کلمبیا روزانه به طور میانگین به ۱۴۶ هزار بشکه و به دنبال آن نیجریه روزانه به طور میانگین به ۱۲۸ هزار بشکه بالغ گردید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها