کد خبر: 528583
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۲۰:۵۳:۰۵
| |

درخواست از کنگره آمریکا برای تصویب قانونی علیه عربستان

​سناتور دموکرات آمریکا از هم‌قطارانش در کنگره خواست پیش‌نویس قانونی در خصوص عربستان را تصویب کنند تا از وقوع رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه ممانعت کنند.

درخواست از کنگره آمریکا برای تصویب قانونی علیه عربستان
کد خبر: 528583
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۲۰:۵۳:۰۵

اد مارکی، سناتور دموکرات آمریکا عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنا در توییتر نوشت: گزارش‌های حبری که اخیرا اشاره داشتند عربستان برنامه موشکی بالستیک خود را با کمک چین توسعه داده که امری بسیار نگران‌کننده است تا غیرمنتظره باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، مارکی افزود: کنگره باید لایحه سلاح‌های کشتار جمعی ویژه عربستان را که ارائه کرده‌ام تصویب کند تا برنامه نظامی غیرقانونی سعودی را متوقف کند زیرا منجر به دامن زدن به رقابت تسلیحاتی در این منطقه می‌شود.

این سناتور از لایحه‌ای که آوریل به همراه جف مارکلی سناتور دموکرات و دو نماینده دموکرات دیگر خواکین کاسترو و تد لیو ارائه کرده،‌ صحبت کرد.

این قانون ویژه توقف فعالیت‌های توسعه سلاح‌های کشتار جمعی است، هدف از آن بازگرداندن نظارت و اتخاذ تدابیر به منظور منع دسترسی به تکنولوژی‌های حساس است که می‌تواند مقدمه‌ای برای دستیابی عربستان به سلاح‌ هسته‌ای باشد.

در این راستا، منابع آگاه آمریکایی اعلام کردند دولت جو بایدن آماده مجازات طرف‌های مرتبط با انتقال تکنولوژی موشک‌های بالستیک چین به عربستان است.

پیشتر آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا ارزیابی کرده‌ بودند که عربستان سعودی به طور فعال موشک‌های بالستیک بومی با کمک چین تولید می‌کند؛ اتفاقی که می‌تواند اثرات قابل توجهی در سراسر خاورمیانه داشته باشد و تلاش‌های دولت بایدن برای مهار جاه‌طلبی‌های هسته‌ای را پیچیده کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها