کد خبر: 528580
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۲۰:۳۰:۵۹
| |

دیدار وزیر تجارت قرقیزستان با مقام ارشد طالبان در کابل

به گفته سخنگوی وزارت خارجه طالبان، در دیدار وزیر تجارت قزاقستان و وزیر خارجه طالبان، ادامه روابط بانکی، سیاسی و فراهم کردن بورسیه‌ها برای دانشجویان افغان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیدار وزیر تجارت قرقیزستان با مقام ارشد طالبان در کابل
کد خبر: 528580
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۲۰:۳۰:۵۹

«باخیت سلطانوف» وزیر تجارت قزاقستان امروز در رأس هیئتی با «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، به گفته «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان، در این دیدار، وزیر تجارت قزاقستان با اعلام آمادگی کشورش برای همکاری با افغانستان در زمینه سهولت در روابط بانکی، آغاز مجدد پروازها، بر ادامه فراهم کردن بورسیه تحصیلی برای دانشجویان افغان تاکید کرد.

بنابر اعلام وزارت خارجه طالبان، در این دیدار دو طرف همچنین پیرامون گسترش روابط سیاسی و اقتصادی میان افغانستان و قزاقستان تاکید کردند.

همچنین نشست وزیران صنعت و تجارت حکومت سرپرست طالبان و قزاقستان امروز در کابل برگزار شد. در این نشست دو طرف بر گسترش روابط تجاری تأکید کرده‌اند.

«نورالدین عزیزی»، وزیر صنعت و تجارت حکومت سرپرست طالبان، در نشست امروز شنبه، چهارم جدی، پس از دیدار با همتای قزاق خود گفت که دو طرف بر ایجاد اتاق مشترک تجاری توافق کرده‌اند.

از سوی دیگر، عزیزی خاطرنشان کرده است که افغانستان و قزاقستان روابط تجاری گسترده‌ای دارند و دو طرف باید دهلیزهای تجاری مشترک ایجاد کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها