امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان:

جنگ با آمریکا پایان یافته / دارایی‌های افغانستان آزاد شود

سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان با اشاره به اینکه جنگ میان آمریکا و طالبان پایان یافته، بار دیگر خواستار آزادسازی ذخایر مالی افغانستان از سوی آمریکا شد.

جنگ با آمریکا پایان یافته / دارایی‌های افغانستان آزاد شود
کد خبر: 523628
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۱ ۱۱:۱۰:۱۷

اعتمادآنلاین| به دنبال ارسال نامه‌ طالبان به کنگره آمریکا، «امیر خان متقی»، سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان یک بار دیگر بر آزاد سازی ذخایر ارزی افغانستان از سوی آمریکا تاکید کرد.

به گزارش فارس، متقی در گفت‌وگو با رسانه (سی‌آرآی) چین گفت که افغانستان با آمریکا درگیر نبرد نیست، بنابراین مسدود ماندن پول‌های افغانستان از سوی آمریکا منطق ندارد.

سرپرست وزارت خارجه طالبان گفت: «در اسرع وقت باید پول‌های افغانستان آزاد شوند. آمریکایی‌ها با ما مخالفت نظامی ندارند، دلیل بلوکه کردن این پول‌ها چیست؟ این پول‌ها مربوط مجاهدین نیست، بلکه متعلق به مردم افغانستان است.»

به گفته این مقام طالبان، بحران کنونی افغانستان به زمان حضور نظامیان آمریکایی در آن کشور بر می‌گردد.

متقی در این گفت‌وگو به پایان جنگ آمریکا و طالبان اشاره کرد و گفت که بر اساس توافق دوحه، دو طرف به صلح رسیده‌اند و مسدود ماندن پول‌های افغانستان دلیل منطقی ندارد.

پیش از این، امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه کابینه طالبان در نامه‌ای به اعضای کنگره نوشت: بزرگترین چالش پیش روی افغانستان ناامنی مالی است و ریشه‌های این نگرانی به مسدود کردن دارایی‌های مردم ما توسط دولت آمریکا باز می‌گردد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها