کد خبر: 528566
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۱۹:۱۰:۳۴
| |

«خودکشی» سه افسر موساد طی یک سال گذشته

شبکه 12 رژیم صهیونیستی گزارش داد که طی سال گذشته میلادی، سه افسر سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی خودکشی کرده‌اند.

«خودکشی» سه افسر موساد طی یک سال گذشته
کد خبر: 528566
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۱۹:۱۰:۳۴

طی سال گذشته میلادی سه افسر سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) اقدام به خودکشی کرده‌اند.

به گزارش فارس، بر اساس گزارش شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، «آیالون شاپیرا» یکی از افسران موساد بود که در دوران ریاست «یوسی کوهن» بر موساد اقدام به خودکشی کرده است.

شاپیرا از یگان ۸۲۰۰ اطلاعات نظامی به موساد منتقل شده بود. وی در یگان ۸۲۰۰ مسئول جاسوسی الکترونیکی و فرماندهی جنگ الکترونیکی و رمزگشایی بود.

وی از جمله کسانی بود که در سال ۲۰۱۹ از سوی موساد مورد تقدیر قرار گرفته بود اما «موشه» پدرش به شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت که آیالون بین وضعیت روانی و جایگاه و موقعیت‌هایش احساس ناهماهنگی می‌کرد.

موشه اضافه کرد که آیالون دست کم هفته‌ای یک بار به روانپزشک مراجعه می‌کرد و از آنجا به موساد رفته و وظایفش در سرزمین‌های اشغالی و خارج از آن را انجام می‌داد.

بر اساس گزارش شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، این افسر موساد روز ۲۶ مارس ۲۰۲۰ بدون آنکه جزئیات مشخص شود اقدام به خودکشی کرد.

این شبکه خبری نوشت که آیالون یکی از سه افسر موساد بود که در دوران ریاست یوسی کوهن بر موساد خودکشی کرده‌ است.

این گزارش می‌افزاید که تنها سه ماه پس از خودکشی آیالون، یک افسر دیگر موساد خودکشی کرده و افسر سوم نیز ۹ ماه بعد خودکشی کرد و و دلایل و جزئیات دو خودکشی دیگر نیز فاش نشد.

ساختار نظامی رژیم صهیونیستی طی سالیان گذشته به این نتیجه رسیده که نظامیانی که اقدام به تیراندازی و شلیک می‌کنند نیازمند کمک‌های روانی هستند. اما زمان آن فرا رسیده که این موضوع نیز درک شود کسانی که یک دکمه را فشار می‌دهند اما این اقدام آنها جان انسان‌ها را می‌گیرد نیازمند کمک روانی هستند.

 شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز چند روز پیش در برنامه‌ای دست به افشای آبروریزی امنیتی و اخلاقی «یوسی کوهن» رئیس سابق موساد در دوره بنیامین نتانیاهو، زد.

به گزارش این شبکه «یوسی کوهن» در اواخر سال ۲۰۱۸ در یک هواپیما با یک مهماندار زن و همسرش به گفت‌و‌گو نشسته و اسرار دولتی را در اختیار آن‌ها قرار داده است. به طوریکه با افتخار از جزئیات عملیات‌های موساد در سرتاسر جهان سخن گفته و علاوه بر آن اطلاعاتی از سفرهایش را  به آن‌ها داده است.

«گای شیکر» همسر مهماندار مذکور که یک تاجر معروف است، به این شبکه گفت: «یوسی کوهن داستان‌های زیادی از جمله از موساد برای ما تعریف کرد. او خیلی وراج بود. به ما گفت که موساد با پزشک مخصوص یکی از رهبران عرب در ارتباط است».

به گفته او، یوسی کوهن در آن هواپیما همچنین جزئیاتی از نحوه مدیریتش در موساد را به آن‌ها گفته است.

گای شیکر افزود: «به من گفت... وقتی رئیس موساد شدم. با دقت گوش کن! در عرض ده روز شش مسئول بلندپایه را برکنار کردم. چون به طور کامل وفادار نبودند. فکر می‌کردند که من با آن‌ها در یک سطح هستم. اما وقتی رئیس شدم بدون هیچ گونه رحمی آن‌ها را بیرون انداختم».

این تاجر معروف اسرائیلی همچنین گفت که یوسی کوهن پس از آن دیدار در هواپیما، بارها به همسرش پیام داده و با الفاظ نامناسبی او را خطاب قرار داده است و تلاش کرده تا با او ارتباط بگیرد و به مدت دو سال با او روابط پنهانی داشته است.

او خطاب به رئیس سابق موساد گفت: «تو خانواده‌ام را نابود کردی».

پس از این برنامه «یوسی کوهن» نیز در پاسخ مدعی شد اسرار امنیتی را در اختیار آن‌ها قرار نداده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها