صدور بیانیه از سوی جهاد اسلامی و حماس:

برای مقابله با شهرک‌نشینان آماده باشید

با وخامت اوضاع امنیتی در کرانه باختری و تشدید درگیری‌ها، جهاد اسلامی فلسطین و حماس در بیانیه‌‌های جداگانه خواستار اتحاد مردم کرانه باختری برای مقابله با تروریسم شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیستی شدند

برای مقابله با شهرک‌نشینان آماده باشید
کد خبر: 528370
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۳ ۱۷:۴۶:۰۰

جنبش جهاد اسلامی فلسطین و حماس، در بیانیه‌های جداگانه با اشاره به تشدید شرایط امنیتی در کرانه باختری و افزایش بازداشت‌ها و حملات به فلسطینی‌ها، خواستار ادامه اتحاد و مقابله فلسطینی‌ها در برابر این اقدامات شدند.

به گزارش فارس، به گزارش وبگاه فلسطین الیوم، در بیانیه جهاد اسلامی آمده است که مأموران رژیم صهیونیستی امروز «محمد عمارنه» را در شهرک «یعبد» در منطقه جنین پس از چند روز از آزادی‌اش دستگیر کردند. همزمان رژیم صهیونیستی از مقابله با اقدامات شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها عاجز است و این در حالی است که هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان نیز در خدمت صهیونیست‌هاست.

جهاد اسلامی در ادامه گفت که در این شرایط مردم فلسطین باید خود در پی مقابله با بازداشت‌ها و اقدامات شهرک‌نشینان باشند. اقداماتی که با حمایت مأموران اسرائیلی رخ می‌دهد همانند اتفاقی که روز گذشته در روستای «برقه» در استان نابلس رخ داد و شهرک‌نشینان به این روستا یورش برده و دست به تخریب گسترده زدند.

این جنبش فلسطینی همچنین به حمله امروز یک شهرک‌نشین صهیونیست به یک پیرزن ۶۳ ساله به نام « غدیر فقهاء مسالمة» در رام‌الله با خودرو و شهادت وی اشاره کرد و گفت که رژیم تل آویو دست شهرک‌نشینان را برای اقدامات جنایت‌کارانه و قتل و تخریب و کشتار باز گذاشته است.

تشییع جنازه این پیرزن فلسطینی امروز در رام‌الله با حضور صدها فلسطینی خشمگین برگزار شد و آن‌ها شعار دادند که باید دست مقاومت برای انجام عملیات در کرانه باختری باز شود.

در این بیانیه بار دیگر مقاومت به عنوان تنها راه معرفی شده و آمده است که همه گروهها باید با تمام توان از مردم فلسطین دفاع و به وظیفه خود عمل کنند و فلسطینی‌ها برای مقابله با هرگونه تروریسم صهیونیستی در کنار یکدیگر ایستاده و متحد شوند.

همزمان جنبش حماس نیز خواستار هماهنگی میدانی و مقاومت فراگیر برای مقابله با تروریسم شهرک‌نشینان علیه مردم فلسطین شد و با اشاره به شهادت یک پیرزن ۶۳ ساله گفت که بدون تردید رژیم صهیونیستی به خاطر شهادت این پیرزن در رام‌الله مجازات خواهد شد.

در بیانیه این جنبش آمده است که مقاومت به هر شکلی به خصوص مقاومت مسلحانه پاسخ عملی به جنایات رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان است.

در روزهای گذشته میزان حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به روستاها و زمین‌های کشاورزی فلسطینیان افزایش یافته است، به طوریکه آن‌ها روز دوشنبه در شهرک «برقه» در شمال نابلس به خانه‌های مردم یورش برده و شیشه‌ها را شکسته و درختان را قطع کردند. شب گذشته بلندگوهای مساجد این شهرک مردم را به مقاومت و اتحاد در برابر حملات شهرک‌نشینان دعوت کرده و شعار «حی علی الجهاد» سر دادند.

امروز شهرک‌نشینان همچنین یک چوپان را در روستای «عین شبلی» به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. در منطقه «وادی قانا» نیز صهیونیست‌ها به سمت فلسطینی‌ها حمله و تعدادی را زخمی کردند. در روستای «عزموط» نیز شهرک‌نشینان تلاش داشتند که یک جوان فلسطینی به نام «عباده عامر» را بربایند که موفق نشدند.

در برخی شهرک‌های کرانه باختری نیز همچون «برقه» و «بیت دجن» پس از اقامه نماز جمعه میان فلسطینی‌ها و مأموران رژیم اسرائیل درگیری‌های شدیدی رخ داد که طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین در این درگیری‌ها ۵۳ نفر زخمی شده‌اند.

روز دوشنبه نیز ارتش رژیم صهیونیستی به نظامیان خود در مناطق کرانه باختری برای تیراندازی به سمت جوانان فلسطینی به بهانه پرتاب سنگ یا کوکتل مولوتف، چراغ سبز نشان داد و طبق دستورالعمل جدید، نظامیان صهیونیستی می‌توانند در حین یورش به منازل فلسطینیان به بهانه حمایت از خود، دست به اعدام‌های میدانی فلسطینیان بزنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها