کد خبر: 528553
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۱۷:۵۸:۰۰
| |

مالزی در پی خرید ناوگان جنگنده‌های «اف-18 هورنت» ارتش کویت

مالزی ابراز امیدوار کرده که جنگنده‌های چند منظوره «اف-18هورنت» نیروی هوایی کویت رابرای ارتقا خود خریداری کند.

مالزی در پی خرید ناوگان جنگنده‌های «اف-18 هورنت» ارتش کویت
کد خبر: 528553
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۱۷:۵۸:۰۰

مالزی ابراز امیدواری کرده که ناوگان جنگنده‌های چند منظوره «اف-۱۸هورنت» کویت را خریداری کند، اگرچه مذاکرات بین دو کشور بر سر فروش هنوز آغاز نشده است.

​به گزارش فارس، به نوشته وبگاه «دیفنس نیوز» «اکمال هشام عبدالعزیز» معاون وزیر دفاع کویت در یک جلسه پرسش و پاسخ در پارلمان مالزی گفت که این کشور به دنبال خرید ناوگان نیروی هوایی کویت متشکل از 33 فروند جنگنده اف-۱۸ هورنت است.

وی خاطرنشان کرد: «هورنت‌های کویتی همچنان در وضعیت خوبی با ساعات پرواز نسبتاً کم هستند و افزودن آن‌ها به موجودی نیروی هوایی مالزی قطعا سطح آمادگی و توانایی این یگان را در حفاظت از قلمروی هوایی کشور افزایش می‌دهد.»

مالزی در حال حاضر ناوگانی متشکل از 8 فروند جنگنده دو سرنشینه اف-۱۸ را در نقش دفاع هوایی و تهاجمی، در کنار ۱۸ فروند جنگنده «سوخو-۳۰» ساخت روسیه دارد.

این در حالی است که شرکت ایتالیایی «لئوناردو» اخیرا اعلام کرد که دو فروند از ۲۸ فروند جنگنده «یوروفایتر» سفارش کویت به این کشور واقع در حاشیه خلیج فارس تحویل داده شده است.

شرکت لئوناردو گفت، خلبانان کویتی در اسکادران چهارم نیروی هوایی ایتالیا در پایگاه هوایی «گروستو» در مرکز ایتالیا آموزش دیدند. ایتالیا جنگنده‌های سفارش کویت رادارهای جدید اسکن الکترونیکی تجهیز کرده است. 

«آلساندرو پروفومو» مدیرعامل شرکت لئوناردو، گفت: «تایفون‌های یوروفایتر که ما برای نیروی هوایی کویت ساخته و تولید کرده‌ایم، پیشرفته‌ترین جنگنده  در تاریخ ساخت این جنگنده اروپایی هستند.»

بر اساس آخرین آمارها  کویت به ۱۰۷ فروند جنگنده مجهز است، اما ضعف خلبانان این کشور و عدم مهارت لازم در انجام ماموریت‌های هوایی توان انجام عملیات نیروی هوایی این کشور کوچک در حاشیه خلیج فارس را کاهش داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها