رزمایش مهم ناو هواپیمابر لیائونینگ چین و جنگنده‌های جی-16 در اقیانوس آرام

وزارت دفاع ژاپن از تمرین‌های نظامی ناو هواپیمابر و جنگنده‌های چین نزدیک آب‌های ژاپن خبر داد.

رزمایش مهم ناو هواپیمابر لیائونینگ چین و جنگنده‌های جی-16 در اقیانوس آرام
کد خبر: 528106
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۱ ۱۷:۵۸:۲۷

ناو گروه ناو هواپیمابر «لیائونینگ» نیروی دریایی ارتش چین در روزهای گذشته پس از ورود به اقیانوس آرام از طریق تنگه «میاکو» رزمایشی را با حضور جنگنده و بالگردهای خود در شرق «اوکیناوا» انجام داد.

​به گزارش فارس، به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» تحلیلگران چینی روز  چهارشنبه گفتند که این رزمایش برای حفاظت از قلمروی چین از اهمیت راهبردی برخوردار است. نیروی دریانویی ژاپن اعلام کرد که ۶ فروند کشتی جنگی نیروی دریایی چین و یک کشتی تدارکاتی این کشور را حدود ۳۰۰ کیلومتری آب‌های ژاپن مشاهده کرده است.  

ستاد مشترک وزارت دفاع ژاپن روز سه شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که کشتی‌های چینی در شرق «کیتادایتوجیما» واقع در استان اوکیناوا مشاهده شدند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی ژاپن، جنگنده‌های «جی-۱۵» و همچنین باگردهای «زی- ۱۸» و «زی-۱۹» در این ماموریت از ناو هواپیمابر لیائونینگ به پرواز درآمدند.

در شرایطی که برخی اختلافات سرزمینی بین ژاپن و چین ادامه دارد، توکیو  اخیرا از رصد یک زیردریایی  و یک ناوشکن چین  نزدیک جزایر خود خبر داد.

وزارت دفاع ژاپن در این باره اعلام کرد، یک زیردریایی چین  نزدیک آب‌های ژاپن مشاهده شده است.

دولت ژاپن طی سال‌های اخیر بارها مدعی نقض مکرر حریم سرزمینی خود از سوی کشتی‌های چین به ویژه  نزدیک جزایر مورد مناقشه بین دو کشورشده است. مقام‌های ارشد چین بارها ضمن هشدار درباره تحرکات آمریکا و متحدانش در تنگه تایوان و دریاهای چین جنوبی و شرقی اعلام کرده‌اند که پکن از قوانین بین‌المللی تبعیت می‌کند اما اجازه نقض حریم سرزمینی چین و دخالت در امور داخلی خود را نمی‌دهد.

ژاپن  به تازگی اعلام کرد که  قصد دارد در اقدامی تحریک‌آمیز علیه چین، تعدادی سامانه موشکی و چند صد پرسنل نظامی را در جزیره «ایشیگاکی» در مجاورت تایوان مستقر کند.

«نوبو کیشی» وزیر دفاع ژاپن در این‌باره گفت، دولت توکیو امید دارد بتواند واحدهای موشکی ضدهواپیما و ضد کشتی را در این جزیره مستقر کند. این مقام ژاپنی افزود، هنوز جدول زمانی استقرار این موشک‌ها نهایی نشده است اما وزارت دفاع در نظر دارد تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی آن را تکمیل کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها