کد خبر: 528508
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۱۳:۰۳:۴۸
| |

روزنامه گاردین گزارش داد:

گم شدن یک مشاور امنیتی انگلیس در افغانستان

گمانه‌زنی‌ها از دستگیری مشاور امنیتی انگلیس در افغانستان توسط طالبان

رسانه های انگلیس گزارش کردند، گرنت بیلی، یک تبعه انگلیسی که به عنوان مشاور امنیتی در کابل کار می کرده و در آنجا با وزارت امور خارجه آمریکا نیز در ارتباط بوده مفقود شده است.

گم شدن یک مشاور امنیتی انگلیس در افغانستان
کد خبر: 528508
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۱۳:۰۳:۴۸

روزنامه گاردین نوشته این مرد انگلیسی به نام گرنت بیلی، بعد از آنکه گزارش شد از سوی طالبان بازداشت شده، مفقود شده است. بیلی در شهر کابل پایتخت افغانستان، جایی که در آنجا به عنوان مشاور امنیتی فعالیت داشته، دستگیر شده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میرر، این دستگیری طی یک عملیات سرکوب امنیتی از سوی طالبان صورت گرفته است.

وزارت امور خارجه انگلیس قادر به تایید هویت او نبوده اما یک سخنگو گفت: ما از بازداشت یک تبعه انگلیسی در افغانستان مطلع هستیم و با خانواده او به منظور حمایت از آنها در ارتباطیم.

وظایف شغلی بیلی شامل برقراری ارتباط با وزارت امور خارجه آمریکا در مورد مسائل مرتبط به امنیت بوده اند. یک منبع امنیتی انگلیسی به میرر گفت که آخرین خبری که از او شنیده شد مربوط به روز شنبه پس از دستگیری او با اسلحه است.

میرر به نقل از منبع خود نوشت: ما کاملاً شگفت زده شدیم که شنیدیم او پس از خروج غربی ها به کابل برگشته زیرا بدیهی است که وضعیت امنیتی در آنجا خیلی بدتر از قبل است.

دیلی میرر به نقل از این منبع نوشت: علاوه بر این، دولت طالبان کار و سفر را برای معدود مهاجرانی که در آنجا کار می کنند بسیار دشوار می کند. بسیاری از افراد در تلاش هستند تا به آنچه برای او رخ داده، محل نگهداری او و اینکه بازداشتش تحت چه اتهاماتی بوده پی ببرند.

گمان می‌رود که بیلی در ماه سپتامبر مدت کوتاهی پس از تسلط طالبان بر افغانستان و خارج شدن نیروهای آمریکایی و انگلیسی از این کشور در میان آشفتگی در فرودگاه شهر کابل، به پایتخت افغانستان بازگشته است. گاردین نوشت که با  کارفرمای او برای اظهار نظر در این مورد تماس گرفته شده است.

دستگیری بیلی خطرات مستمر پیش روی تعداد اندکی از غربی هایی که در افغانستان به کار خود ادامه می دهند، برجسته می سازد. در همین حال، صدها افغان که برای سازمان‌های انگلیسی، از جمله بی‌بی‌سی، شورای بریتانیا و نیروهای انگلیسی کار می‌کردند، از زمان تسلط طالبان مجبور به مخفی شدن شده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها