«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

مردم اوکراین به تهدیدهای روسیه اهمیت نمی‌دهند

روسیه، اوکراین را به جنگ تهدید می‌کند اما در کی‌یف، شورای‌شهر به جای اعلامیه‌های پناهگاه بمب درخت‌های کریسمس را نصب می‌کند و به جای برگزاری مراسم استخدام ارتش، کنسرت ترتیب می‌دهد.

مردم اوکراین به تهدیدهای روسیه اهمیت نمی‌دهند
کد خبر: 528457
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۱۵:۴۵:۰۰

منیژه موذن- ​روسیه، اوکراین را به جنگ تهدید می‌کند اما در کی‌یف، شورای‌شهر به جای اعلامیه‌های پناهگاه بمب درخت‌های کریسمس را نصب می‌کند و به جای برگزاری مراسم استخدام ارتش، کنسرت ترتیب می‌دهد.

در بحبوحه افزایش نیروهای نظامی روسیه در مرزهای شرقی اوکراین و کریمه الحاق شده، لفاظی‌های خصمانه بین روسیه و ایالات متحده و متحدانش به سمت یک جنگ سرد پیش می‌رود و اوکراین میدان نبرد این درگیری واقعی است.

با این حال، اوکراینی‌ها که به تازگی از قرنطینه کووید بیرون آمده‌اند، از پیست‌های یخ و بازارهایی که برای فصل تعطیلات ساخته شده‌اند لذت می‌برند و ترجیح می‌دهند به این فکر کنند که چگونه سال جدید را جشن بگیرند.

اولیا سیمبیرووا، 25ساله، که در یک آرایشگاه در مرکز پایتخت کار می‌کند، می‌گوید: «سال نو را با خانواده و دوستان در خانه سپری می‌کنم اگرچه مطمئن هستم که مهمانی‌های زیادی در کی‌یف برگزار می‌شود. در حلقه دوستان من هیچ کسی در مورد جنگ صحبت نمی‌کند.»

کی‌یف بیش از 700 کیلومتر با خط مقدم فاصله دارد، اگرچه برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که روسیه پس از انتقال نیروها به بلاروس، ممکن است پایتخت را همراه با سایر شهرهای بزرگ در شرق شهر محاصره کند یا از حملات هوایی هدفمند استفاده کند.

اما گمان می‌رود مناطق شرقی و جنوبی نزدیک‌تر به خط مقدم هدف قرار گیرند و کی‌یف باید با تدارکات و ارتباطات قطع‌شده و همچنین خرابکاری روسیه و افزایش جنگ سایبری و اطلاعاتی مقابله کند.

یک نظرسنجی سراسری که در 17 دسامبر از سوی موسسه بین‌المللی جامعه‌شناسی کی‌یف منتشر شد نشان داد نیمی از اوکراینی‌ها با دست گرفتن سلاح یا مقاومت مدنی در برابر تهاجم روسیه می‌ایستند.

بسیاری از اوکراینی‌ها پس از از دست دادن بخش‌هایی از خاک این کشور و الحاق آن به روسیه و نیروهای تحت حمایت این کشور در سال 2014 و تحمل درگیری‌های مسلحانه در شرق اوکراین بدون در نظر گرفتن مشکلات اقتصادی و تاثیرات کووید آن‌قدر در معرض خطر فاجعه هستند که دیگر باور نمی‌کنند سیاستمداران و رسانه‌ها حقیقت را بگویند: «ما در چند سال گذشته بارها این موضوع را شنیده‌ایم و این معمولاً فقط تبلیغات است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها