کد خبر: 528365
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۳ ۱۷:۲۴:۴۶
| |

پوتین، رئیس جمهور روسیه:

تست موشک ابرفراصوت «زیرکان» با موفقیت انجام شد

رئیس جمهور روسیه خبر داد که این کشور صبح امروز با موفقیت موشک ابرفراصوت زیرکان را تست کرده است.

تست موشک ابرفراصوت «زیرکان» با موفقیت انجام شد
کد خبر: 528365
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۳ ۱۷:۲۴:۴۶

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه عصر امروز خبر داد که این کشور صبح امروز با موفقیت موشک ابرفراصوت زیرکان را تست کرده است.

​به گزارش فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دستور داده است که این موشک سال آینده در نیروی دریایی روسیه مستقر شود.

این موشک چند منظوره مافوق صوت برای حمله به اهداف دریایی و زمینی طراحی شده و می‌تواند اهدافی را در فاصله بیش از 625 مایلی هدف قرار دهد. موشک زیرکان روی ناوچه‌های روسی و بعداً در زیردریایی‌ها مستقر خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه در ادامه سخنانش گفت که تلاش‌ها تحریم خط لوله گازی «نورد استریم 2» احمقانه است چون این اقدام، قیمت گاز را افزایش خواهد داد.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان اخیرا طی مصاحبه‌ای با شبکه ZEF این کشور گفت که خط لوله نورد استریم 2 با قوانین گازی اتحادیه اروپا مغایرت دارد و فعلا شرایط صدور مجوز برای آن فراهم نیست.

این سخنان وزیر خارجه آلمان باعث افزایش قیمت گاز در اروپا شد به گونه‌ای که هر هزار مترمکعب گاز در بورس انرژی هلند، 1428 دلار معامله شد که نسبت به روز قبل از آن 5.5 درصد رشد کرده است.

خط لوله نورد استریم 2، از ماه سپتامبر آماده بهره‌برداری است، اما دولت آلمان از ماه پیش روند صدور مجوز برای بهره‌برداری و آغاز واردات گاز این خط لوله را به حالت تعلیق درآورده است.

بائربوک همچنین گفته که یکی دیگر از دلایل تغییر نظر دولت آلمان درباره خط لوله نورداستریم 2 احتمال حمله روسیه به اوکراین است که در صورتی که این اتفاق بیفتد، آلمان واردات گاز از طریق این خط لوله را کنار خواهد گذاشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها