تعریف و تمجید رهبر کره شمالی از روابط پیونگ یانگ و پکن

خبرگزاری رسمی کره شمالی خبر داد، کیم جونگ اون رهبر این کشور ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های سفیر چین در کره شمالی بر «اوج‌گیری تازه» در روابط دو کشور تاکید کرد.

تعریف و تمجید رهبر کره شمالی از روابط پیونگ یانگ و پکن
کد خبر: 528214
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۲ ۱۲:۵۳:۰۳

رهبر کره شمالی در پیامی برای سفیر چین در این کشور از روابط پیونگ‌ یانگ و پکن تعریف و تمجید کرد.

به گزارش فارس و به نوشته روزنامه ژاپنی «آساهی» کیم جونگ اون رهبر کره شمالی طی پیامی برای «لی جین جون» سفیر چین در کره شمالی پیش از ترک پیونگ یانگ درباره «اوج گیری تازه» در روابط دو کشور ابراز خرسندی کرد.

بنا بر گزارش رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی روز پنجشنبه (امروز) خبر داد که «لی جین جون» بعد از هفت سال فعالیت به عنوان سفیر چین در کره شمالی پیونگ یانگ را به مقصد پکن ترک کرد.

طبق این گزارش، کیم جونگ اون از لی جین جون به دلیل نقش آفرینی در زمینه تقویت روابط کره شمالی و چین ابراز خرسندی کرد.

«چویی ریونگ هائه» یک عضو ارشد حزب «کارگران کره» (حزب حاکم کره شمالی) در دیدار خداحافظی سفیر پکن در پیونگ یانگ پیام رهبر کره شمالی را به وی بازگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، «کیم جونگ اون از سفیر به خاطر کمک موفقیت‌آمیز به چندین نشست سران کره شمالی در هفت سال گذشته، تلاش فراوان برای توسعه روابط دوستانه بین دو طرف و دو کشور و به اشتراک گذاشتن تلخی‌ها و شیرینی‌ها با مردم کره تمجید کرد».

به گفته چویی ریونگ هائه، رهبر کره شمالی روابط کره شمالی و چین تحت رهبری احزاب حاکم در دو کشور وارد یک «اوج‌ تازه» شده است، بسیار راضی می‌باشد.

سفیر چین در کره شمالی در دیدار با این مقام پیونگ یانگ از او خواست  قدردانی خود را از رهبر کره شمالی ابراز کند و به مردم کره شمالی به خاطر «پیشرفت در همه زمینه‌های مربوط به سوسیالیسم» تبریک گفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها