آمریکا سطح هشدار سفر به اوکراین را بالا برد

در پی افزایش گمانه زنی‌ها درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین، وزارت امور خارجه آمریکا سطح هشدار سفر به اوکراین را افزایش داد.

آمریکا سطح هشدار سفر به اوکراین را بالا برد
کد خبر: 527804
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۹ ۲۲:۱۵:۱۰

وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه درباره سفر به اوکراین هشدار داد.

به گزارش فارس، بر اساس گزارش منابع خبری، وزارت خارجه آمریکا سطح هشدار سفر به اوکراین را به سطح 4 رسانده است.

این اقدام وزارت خارجه آمریکا پس از آن صورت می‌گیرد که برخی از گزارش‌ها مدعی هستند که روسیه در حال برنامه ریزی برای اقدام نظامی چشمگیری علیه اوکراین است.

از سوی دیگر «سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه نسبت به هرگونه تحرکات امنیتی، نظامی ناتو در منطقه و نزدیک مرزهای روسیه هشدار داد.

وی هشدار داد که اگر ناتو به نگرانی‌های امنیتی مسکو توجهی نکند، روسیه آماده پاسخ نظامی است.

بر اساس گزارش‌ها، مسکو هفته گذشته یک بسته پیشنهادی تضمین امنیتی را به آمریکا ارائه کرد که محدود شدن حضور نظامیان، کشتی‌ها و هواپیماهای جنگی ناتو در اطراف مرزهای روسیه و عدم گسترش این اتحاد نظامی غربی به مرزهای روسیه را در بر می‌گیرد.

از دیگر موارد پیشنهادی مسکو می‌توان به عدم استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد در مجاورت مرزهای آمریکا و روسیه اشاره کرد.

این پیشنهادات بعد از آن مطرح شد که کشورهای غربی با جوسازی رسانه‌ای ادعای حمله احتمالی روسیه به اوکراین طی ماه‌های آتی را مطرح کردند که با استقبال مقامات این کشورها و تهدید مسکو به تحریم‌های سنگین و افزایش حمایت از دولت کی‌یف همراه شد.

این در حالی است که  رئیس جمهور روسیه و دیگر مقامات ارشد این کشور، ادعای حمله به اوکراین را تکذیب کرده و آن را بهانه‌ای برای تقویت حضور ناتو در مرزهای غربی خود و افزایش فشار اقتصادی  علیه مسکو توصیف کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها