کد خبر: 527773
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۹ ۱۸:۴۲:۴۳
| |

هشدار حماس به تل‌آویو:

وضعیت نوار غزه در آستانه انفجار قرار دارد

جنبش حماس به رژیم صهیونیستی هشدار داد که مخالف گره زدن بازسازی نوار غزه به معامله تبادل اسرا است.

 وضعیت نوار غزه در آستانه انفجار قرار دارد
کد خبر: 527773
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۹ ۱۸:۴۲:۴۳

منابع ویژه خبر دادند که یک هیأت از مصر عازم تل‌آویو شد و پاسخهای حماس درباره مسئله اسرا و بازسازی نوار غزه را به صهیونیستها منتقل خواهد کرد.

به گزارش فارس، این منابع به شبکه خبری المیادین گفتند که «حماس به مصریها ابلاغ کرده است که مخالف گره زدن بازسازی به معامله [تبادل] اسرا است... حماس بر این باور است که راهکار این مسئله، پرداخت هزینه [توسط صهیونیستها] برای انجام این تبادل است».

به گفته این منابع، حماس همچنین به هیأت مصری گفته است که تداوم سیاست تأخیر توسط صهیونیستها، باعث انفجار وضعیت خواهد شد؛ چرا که «وضعیت غزه به صورت روزافزونی در حال وخامت است و احتمال دارد در مدت زمان کمی، اقدامات تنش‌زا در آن صورت گیرد».

در همین ارتباط، «مشیر المصری» عضو دفتر سیاسی حماس تأکید کرد که مصر در زمینه بازسازی و آتش‌بس، نقش خود را ایفا می‌کند، ولی «ما بر این باوریم که دشمن صهیونیستی از مسئولیتهای خود فرار می‌کند».

المصری به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که صهیونیستها در پی پایان بخشیدن به محاصره نوار غزه نیستند و به همین دلیل، مقاومت فلسطین هشدارداده است که «تداوم محاصره و محروم کردن ملت فلسطین در نوار غزه از ساده‌ترین امکانات زندگی، پیامدهای خطرناکی دارد».

وی تصریح کرد، حماس از چند مسیر در پی شکست محاصره نوار غزه است و باید به دشمن صهیونیستی اعمال فشار کرد تا به این محاصره پایان دهد.

این مسئول حماس درباره تعدی به اسرای زن فلسطینی نیز گفت که این مسئله، تخطی از تمامی خطوط قرمز است و مقاومت در برابر این مسئله سکوت نخواهد کرد، بلکه تمام تلاش خود را برای دفاع از اسرا به کار خواهد گرفت؛ لذا «دشمن صهیونیستی باید از این حماقت دست بردارد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها