کد خبر: 527023
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۷:۰۶:۵۷
| |

هنیه، رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس:

شمشیر قدس جز با آزادسازی قدس و الاقصی، به غلاف بر نخواهد گشت

رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس تأکید کرد که هیچ گونه عقب‌نشینی یا به رسمیت شناختن نسبت به حضور رژیم صهیونیستی در یک وجب از خاک فلسطین وجود ندارد.

شمشیر قدس جز با آزادسازی قدس و الاقصی، به غلاف بر نخواهد گشت
کد خبر: 527023
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۷:۰۶:۵۷

اعتمادآنلاین| اسماعیل هنیه رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس به مناسبت تأسیس این جنبش گفت که پس از 34 سال، همچنان در پی احقاق حقوق ملت فلسطین هستند.

به گزارش فارس، شبکه خبری المیادین به نقل از هنیه گزارش داد، هیچ گونه عقب‌نشینی یا به رسمیت شناختنی نسبت به حضور رژیم صهیونیستی در یک وجب از خاک فلسطین وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تمامی تلاشها برای محاصره، جنگ یا توطئه علیه حماس به شکست منتهی شد، تأکید کرد، قدس محور درگیری با دشمن صهیونیستی است و آنچه این دشمن در قدس انجام می‌دهد، نمی‌تواند واقعیتهای تاریخی و جغرافیایی آن را تغییر دهد.

این مسئول حماس ادامه داد: «شمشیر قدس جز با آزادسازی قدس و الاقصی، به نیام باز نخواهد گشت... اتحاد ملی نیز یک ضرورت ملی و فرضیه شرعی است... آماده ایجاد اتحاد ملی واقعی هستیم».

وی با بیان اینکه حماس با اتحاد، با طرحهای صهیونیستی مقابله می‌کند، خاطر نشان کرد: «از تشکیلات خودگردان فلسطین می‌خواهیم که سیاستهای تجاوز و دشمنی با ملت ما پایان دهد... تشکیلات خودگردان باید همکاری امنیتی خود را با اسرائیل متوقف کند».

هنیه خاطر نشان کرد: «حماس به خاطر اسرا، معامله دیگری انجام خواهد داد، ولی در باقی ماندن اسرا در زندانهای اسرائیل، صبر زیادی نخواهیم کرد... اسرای صهیونیستی نزد القسام نیز رنگ خورشید را نخواهند دید».

رئیس دفتر سیاسی حماس با تأکید بر اینکه بر سر رفع محاصره، هیچ معامله‌ای در کار نیست، گفت: «هیچ چیز نمی‌تواند آتشفشان انتفاضه را در کرانه خاموش کند... مسئله فلسطین یک مسئله عربی اسلامی است».

وی ضمن درخواست از ملتهای عربی و اسلامی برای از بین بردن عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: «عادی‌سازی به دشمن قدرت نخواهد داد و از کسی که فکر می‌کند رابطه با دشمن باعث تقویتش می‌شود، حمایت نخواهد کرد».

هنیه پیش از این نیز گفته بود: « چهار نظامی اسرائیلی که در دست گردان‌های «القسام» (کتائب القسام) شاخه نظامی حماس اسیر هستند خورشید را نخواهند دید جز زمانی که اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی خورشید آزادی را ببینند.

وی با بیان اینکه مسأله اسرا در رأس اولویت‌های حماس و مقاومت فلسطین قرار دارد، خاطر نشان کرد، حماس در خط مقدم مقاومت در سرزمین فلسطین قرار دارد و همین مسیر از ابتدا تا کنون ادامه داده است. مسیر آزادسازی و رسیدن به مسجدالاقصی و تمام فلسطین تنها از «لوله تفنگ» می‌گذرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها