کد خبر: 527552
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۱۰:۰۷:۰۲
| |

نیویورک تایمز گزارش داد:

پنهان‌کاری پنتاگون درباره آمار غیرنظامیان کشته شده

روزنامه آمریکایی با بررسی بیش از 1300 سند از آرشیو پنهان پنتاگون به این نتیجه رسیده که حملات هوایی ارتش آمریکا در غرب آسیا با هدف‌گیری‌های غیردقیق و اطلاعات ناقص انجام و تعداد قربانیان غیرنظامی بسیار کمتر اعلام شده است.

پنهان‌کاری پنتاگون درباره آمار غیرنظامیان کشته شده
کد خبر: 527552
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۱۰:۰۷:۰۲

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» گزارش داده صدها غیرنظامی در عراق، سوریه و افغانستان از جمله کودکان در حملات هوایی آمریکا که با هدف‌گیری غیردقیق و اطلاعات به شدت ناقص انجام شده، کشته شده‌اند.

به گزارش فارس، این روزنامه با مطالعه ۱۳۱۱ سند از آرشیو پنهان پنتاگون به این نتیجه رسیده که تلفات غیرنظامیان بسیار بیشتر از ۱۴۱۷ قربانی غیرنظامی گزارش شده توسط ارتش آمریکا در عراق و سوریه و ۱۸۸ کشته گزارش شده در افغانستان است.

به نوشته «اسپوتنیک»، روزنامه نیویورک تایمز در گزارش روز شنبه خود افزود گزارش‌های مربوط به تلفات غیرنظامیان اغلب نادیده گرفته می‌شد و مصاحبه با بازماندگان قربانیان و مقامات فعلی و سابق ایالات متحده نشان داد که ارتش آمریکا تلاش کمی برای شناسایی الگوهای شکست انجام داده و هیچ ارزیابی عمومی که شامل شناسایی تخلف باشد وجود نداشته است.

این روزنامه در ادامه نوشت مرگ غیرنظامیان اغلب در نتیجه «سوگیری تاییدی» از سوی ارتش ایالات متحده بوده که غیرنظامیان را با تروریست‌ها اشتباه می‌گرفته یا نمی‌توانسته اطمینان حاصل کند که در ساختمان‌های مورد هدف افراد عادی حضور ندارند. 

 

طبق گزارش نیویورک تایمز، تعهدات آمریکا در خصوص شفافیت و پاسخگویی اغلب محقق نشده و رهبری پنتاگون نه تنها تحقیقات کاملی انجام نداده بلکه حتی اقدامی هم در جهت جلوگیری از تکرار رخدادهای مشابه در آینده نکرده است.

در اوایل ماه میلادی جاری هم نیویورک تایمز گزارش داد که یک هسته مخفی ارتش ایالات متحده که در عملیات خود علیه گروه تروریستی داعش در سوریه حضور داشته، مکرراً غیرنظامیان سوری را کشته است.

بر اساس این گزارش، یگانی به نام «تالون آنویل» در خلال سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ علیه جوخه‌های مرگ تروریست‌های  داعش فعال بودند، اما این هسته مخفی ارتش آمریکا بارها غیرنظامیان  از جمله کشاورزان را  حین  برداشت محصول، کودکان در حال تردد در خیابان، خانواده‌های متواری و روستاییان را که در ساختمان‌ها پناه می‌گرفتند، کشتند.

یکی از افسران سابق اطلاعات نیروی هوایی آمریکا که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ در این یگان بود، گفت: آن‌ها به طرز بی‌رحمانه‌ای کارآمد و در کارشان خوب بودند، اما آنها حملات بد زیادی نیز انجام دادند.

این گزارش‌ها در حالی است که رسانه‌های آمریکا اخیراً گزارش دادند وزارت دفاع این کشور تصمیم گرفته هیچ نظامی آمریکایی را در ارتباط با حمله پهپادی مورخ ۲۹ اوت در کابل که به کشته شدن ۱۰ غیرنظامی منجر شد را تنبیه انضباطی نکند. 

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا با توصیه‌ها مبنی بر اینکه هیچ پرسنل نظامی آمریکایی بابت حمله ۲۹ اوت (هفتم شهریورماه) مورد تنبیه انضباطی قرار نگیرد موافقت کرده است. ۷ کودک در میان ۱۰ غیرنظامی کشته‌ شده در آن حادثه بودند.

پیش از این مقام‌های نظامی آمریکا مدعی شده بودند آن حمله که در ساعات پایانی تلاش‌های آمریکا برای خروج از افغانستان انجام شده نتیجه بی‌اعتنایی نبوده است.

تاکنون بارها در گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی به کشتار غیرنظامیان در حملات ارتش این کشور در کشورهای مختلف و مخفی‌کاری در این خصوص و عدم مجازات عاملان اشاره شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها