کد خبر: 519987
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۷ ۲۰:۱۴:۰۰
| |

ان‌بی‌سی به نقل از منابع آگاه گزارش داد:

اختلاف پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا برای فروش پهپاد به قطر

یک منبع آگاه در پنتاگون در گفتگو با شبکه ان بی سی در توضیح نوع نگاه وزارت دفاع آمریکا به قرارداد فروش سلاح به قطر توضیح داده که دوحه یک شریک قابل اتکا برای آمریکا است و به همین علت باید از توان تسلیحاتی مانند پهپادهای نظامی برخوردار باشد.

اختلاف پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا برای فروش پهپاد به قطر
کد خبر: 519987
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۷ ۲۰:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از روسیاالیوم، منابع آگاه از وجود اختلافات جدی میان پنتاگون (وزارت دفاع) و وزارت خارجه آمریکا بر سر توافقنامه فروش پهپاد به قطر خبر دادند.

به گزارش مهر، براساس گزارش شبکه «ان. بی. سی» که به نقل از سه مقام عالی رتبه آمریکا تهیه شده، پنتاگون خواهان فروش پهپاد به قطر با عقد قراردادی به ارزش 500 میلیون دلار است که مورد اعتراض وزارت خارجه این کشور قرار گرفته است.

سال گذشته میلادی (2020) دولت قطر به طور رسمی از ایالات متحده خواستار خرید پهپادهای پیشرفته نظامی شده بود که آن زمان پاسخ مناسبی از واشنگتن دریافت نکرد.

حال قرار است «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در جریان سفر خود به آمریکا که قرار است ماه آینده میلادی صورت بگیرد، با استفاده از برگ برنده خود یعنی کمک‌های اخیر دوحه به ارتش آمریکا برای اسکان پناهجویان افغان در خاک خود، این معامله را به سرانجام برساند.

یک منبع آگاه در پنتاگون در گفتگو با شبکه ان بی سی در توضیح نوع نگاه وزارت دفاع آمریکا به قرارداد فروش سلاح به قطر توضیح داده که دوحه یک شریک قابل اتکا برای آمریکا است و به همین علت باید از توان تسلیحاتی مانند پهپادهای نظامی برخوردار باشد.

وی می‌افزاید: قطر می‌تواند با به‌کارگیری پهپادها و انجام عملیات‌های هوایی در عرصه مبارزه با تروریسم در افغانستان خوب عمل کند بدون اینکه ارتش آمریکا عملیات زمینی را انجام بدهد.

با این حال وزارت خارجه آمریکا معتقد است، فروش چنین سلاح‌هایی به قطر می‌تواند اعتراض شدید کشورهایی مانند عربستان و امارات را به همراه داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها