کد خبر: 527363
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۵ ۱۴:۴۱:۴۱
| |

شاباک مدعی بازداشت دو جاسوس حماس شد

سرویس اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) مدعی بازداشت دو فلسطینی و ارجاع پرونده آن‌ها به دادگاه به اتهام جاسوسی برای جنبش حماس شد.

شاباک مدعی بازداشت دو جاسوس حماس شد
کد خبر: 527363
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۵ ۱۴:۴۱:۴۱

اعتمادآنلاین| دادستانی کل رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه لایحه اتهامی علیه دو فلسطینی در خصوص جاسوسی برای حماس و ارتکاب جرایم امنیتی خطرناک، ارائه کرد.

به گزارش فارس،سرویس اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) با اعلام این مطلب افزود که لایحه اتهام نخست علیه «حسین بیاری» (30 ساله) به دادگاه مرکزی در شهر اللد و لایحه دومی نیز علیه «محمود احمد» (33 ساله) از ساکنان نوار غزه به دادگاه مرکزی بئرالسبع ارائه شد.

به گفته شاباک، حسین بیاری از اهالی یافا است و خویشاوندانی در نوار غزه دارد و محمود احمد نیز از ساکنان نوار غزه و دارای مجوز تجاری برای ورود به فلسطین اشغالی است.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، شاباک و پلیس رژیم صهیونیستی 29 نوامبر گذشته بیاری و احمد را بازداشت کردند.

شاباک مدعی شد که یگانی در حماس که در زمینه استخدام نمایندگانی در داخل اراضی اشغالی و هدایت فعالانی برای اجرای عملیات‌ها در مناطق اشغالی فعالیت می‌کند، این دو نفر (بیاری و احمد) را جذب کرده است.

شاباک همچنین مدعی شد که بیاری و احمد در زمان حضور در نوار غزه با اعضای این یگان دیدار و پس از آن تماس‌های محرمانه برقرار کرده‌اند و طبق ادعای شاباک احمد در سال 2019 جذب این یگان حماس شده و مأموریت او جمع‌آوری اطلاعات درباره سامانه گنبد آهنین در سراسر اراضی اشغالی و تصویربرداری از نظامیان ارتش اسرائیل در ایستگا‌ه اتوبوس مرکزی در اشکلون بوده است.

بنابر ادعای شاباک، بیاری نیز در سال گذشته جذب یگان مذکور شده و توانسته است مأموریت خود مبنی بر جمع‌آوری اطلاعات از پایگاه‌های نظامی، نظامیان اسرائیلی و سامانه گنبد آهنین در سراسر فلسطین اشغالی را انجام داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها