کد خبر: 527048
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۲۰:۰۳:۴۴
| |

هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح:

ادله ارائه شده به دادگاه، برای اثبات تقلب در انتخابات کافی است

رئیس ائتلاف الفتح که میزبان یک هیأت از کردستان عراق بود، گفت که ادله دقیقی که به دادگاه فدرال ارائه شده، برای اثبات تقلب در انتخابات و لغو نتایج آن کافی است.

ادله ارائه شده به دادگاه، برای اثبات تقلب در انتخابات کافی است
کد خبر: 527048
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۲۰:۰۳:۴۴

اعتمادآنلاین| «هادی العامری»، رئیس ائتلاف الفتح بعد از ظهر امروز سه‌شنبه، میزبان یک هیأت از حزب دموکرات کردستان به ریاست «هوشیار زیباری» بود.

به گزارش فارس، پایگاه خبری «ناس نیوز» ضمن نقل بیانیه دفتر العامری گزارش داد که وی در دیدار با هیأت کُرد، «مکانیزم حل بحران سیاسی کنونی و خروج از بن‌بست سیاسی را برای تحقق مطالبات ملت عراق» بررسی کرده است.

رئیس ائتلاف الفتح گفت: «ادله دقیقی که به دادگاه فدرال ارائه شده، برای اثبات تقلب در انتخابات و لغو نتایج آن کافی است».

وی همچنین خبر داد، گزارش شرکت بررسی‌کننده آراء تأکید کرده که بدون باقی گذاشتن هیچ اثر جرمی، احتمال تقلب درباره نتایج انتخابات وجود دارد و کمیساریا می‌گوید که این تهدید خطرناک، قابل پذیرش است.

العامری همچنین از ثبات در منطقه کردستان عراق استقبال کرد و گفت که این مسئله، بر همه استانهای عراق تأثیر خواهد گذاشت.

زیباری نیز ضمن اعلام بی‌طرفی، گفت که همه باید با هم همکاری کنند و نقش مهم و کلیدی العامری در «آب کردن یخ بین طیفهای سیاسی» را تأیید کرد.

وی همچنین خطاب به العامری تأکید کرد: «شما هم‌پیمان ما هستید و از دهها سال پیش، روابط جهادی، سیاسی و دولتی داریم. ما با سایر گروههای سیاسی، اتفاق نظر داریم و با همه همکاری خواهیم کرد تا تنشها و مشکلات وضعیت سیاسی کنونی نیز حل شود».

انتخابات پارلمانی عراق در 18 مهر ماه برگزار شد. پس از اعلام نتایج، بسیاری از گروه‌های سیاسی گفتند که تقلب گسترده صورت گرفته است و در پی آن، اعتراضات بسیاری صورت گرفت.

شمارش آرا در انتخابات عراق به صورت الکترونیک انجام شد؛ اما کمیساریای عالی مستقل، در روز انتخابات نیز اعلام کرد به منظور اطمینان از نتایج شمارش الکترونیک، آراء برخی مراکز را به قید قرعه به صورت دستی شمارش خواهد کرد و با شمارش الکترونیکی آراء مقایسه خواهد کرد. پس از شمارش دستی آراء در این شعب اخذ رأی، کمیساریا از انطباق کامل شمارش آرای دستی و الکترونیکی خبر داد؛ مسئله‌ای که با اعتراض مجدد ائتلاف‌های‌ سیاسی و طرفداران آن‌ها همراه شد.

برخی سیاستمداران عراقی نیز با تایید نفوذ امارات، انگلیس و آمریکا در انتخابات اخیر این کشور، فرضیه دستکاری و دخالت این طرف‌های خارجی در نتایج انتخابات پارلمانی اخیر را تأیید کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها