کد خبر: 526820
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۱۷:۰۳:۲۱
| |

ورود کاروان‌های حامل تجهیزات به عین الاسد/ پروازهای جاسوسی آمریکا در مرز عراق-سوریه

کاروان‌های آمریکایی حامل تجهیزات جنگی با حفاظت شدید یکی از شرکت‌های امنیتی آمریکا از استان بصره وارد پایگاه هوایی عین الاسد در منطقه البغدادی در شهرستان هیت واقع در غرب الانبار شدند و علت انتقال این تجهیزات مشخص نیست.

ورود کاروان‌های حامل تجهیزات به عین الاسد/ پروازهای جاسوسی آمریکا در مرز عراق-سوریه
کد خبر: 526820
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۱۷:۰۳:۲۱

اعتمادآنلاین| یک منبع امنیتی در استان الانبار امروز (دوشنبه) فاش کرد، چند کاروان آمریکایی حامل تجهیزات جنگی وارد پایگاه هوایی عین الاسد در غرب این استان شدند.

به گزارش ایسنا، این منبع به خبرگزاری المعلومه گفت: کاروان‌های آمریکایی حامل تجهیزات جنگی با حفاظت شدید یکی از شرکت‌های امنیتی آمریکا از استان بصره وارد پایگاه هوایی عین الاسد در منطقه البغدادی در شهرستان هیت واقع در غرب الانبار شدند و علت انتقال این تجهیزات مشخص نیست.

این منبع با اشاره به حرکت کاروان‌های آمریکایی با حمایت شرکت‌های امنیتی این کشور و پوشش پهپادها اظهار کرد: تعداد نیروهای‌ آمریکایی در داخل پایگاه عین الاسد نیز به دلایل نامعلومی افزایش داده شدند.

منبع یاد شده افزود: فرماندهان امنیتی ناظر بر پرونده امنیتی غرب نیز اطلاعی در خصوص علت انتقال این کاروان‌ها ندارند.

همچنین او تاکید کرد: نیروهای آمریکایی به دلایل نامعلومی بر اقدامات پیشگیرانه خود در مورد پایگاه عین الاسد افزودند.

یک منبع امنیتی دیگر در استان الانبار نیز از عملیات هوایی بی‌سابقه هواپیماهای جاسوسی آمریکایی در نوار مرزی با سوریه بدون اینکه علت آن مشخص باشد، خبر دادند.

این منبع که ترجیح داد نامش فاش نشود، اظهار کرد: نوار مرزی عراق با سوریه در غرب الانبار شاهد عملیات شناسایی بی‌سابقه هواپیماها و پهپادهای آمریکایی بود که علت اجرای آن مشخص نیست.

او در ادامه گفت: پرواز هواپیماهای آمریکایی بر مناطق نوار مرزی با سوریه به سمت پایگاه التنف که نیروهای آمریکایی در آنجا مستقر هستند، متمرکز بود و از آنجایی که این مناطق ایمن و آرام بوده و از مدت‌ها قبل مشکل امنیتی در آنجا گزارش نشده، علت انجام چنین ماموریتی برای هواپیماهای آمریکایی مشخص نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها