کد خبر: 526672
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۰۸:۰۹:۰۰
| |

جون تافل درایر، استاد علوم سیاسی در دانشگاه میامی:

ایران به‌زودی به قدرت هسته‌ای تمام عیار تبدیل می‌شود/ آمریکا چاره‌ای جز لغو تحریم‌ها ندارد/ دو طرف نمی‌توانند در مورد زمان لغو تحریم‌ها توافق کنند 

استاد دانشگاه میامی بر اهمیت لغو تحریم‌ها برای رسیدن به توافق تاکید کرد و گفت: ایران به زودی به قدرت هسته‌ای تمام عیار تبدیل می‌شود و آمریکا چاره‌ای جز لغو تحریم‌ها ندارد.

ایران به‌زودی به قدرت هسته‌ای تمام عیار تبدیل می‌شود/ آمریکا چاره‌ای جز لغو تحریم‌ها ندارد/ دو طرف نمی‌توانند در مورد زمان لغو تحریم‌ها توافق کنند 
کد خبر: 526672
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۰۸:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| جون تافل درایر، استاد علوم سیاسی در دانشگاه میامی، است، وی دوره‌هایی در مورد چین، سیاست دفاعی ایالات متحده و روابط بین‌الملل تدریس می‌کند. پروفسور درایر برای تحلیلگران آژانس امنیت ملی سخنرانی کرده و دوره‌ای را برای آنها تدریس کرده است و برای سازمان‌هایی مانند نشنال جئوگرافیک National Geographic مشاوره می‌دهد. او عضو ارشد موسسه تحقیقات سیاست خارجی و عضو موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک است.

به گزارش ایلنا، دکتر درایر که قبلاً کارشناس ارشد مطالعات خاور دور در کتابخانه کنگره بود، به عنوان کمیسر کمیسیون بازنگری اقتصادی و امنیتی ایالات متحده و چین که توسط کنگره ایالات متحده تأسیس شده بود، خدمت کرده است.

دو طرف نمی‌توانند در مورد زمان لغو تحریم‌ها توافق کنند

اختلاف اصلی این است که اول چه کسی کاری برای احیای برجام انجام دهد

جون تافل درایر در ابتدا در مورد موفقیت یا عدم موفقیت مذاکرات برجامی گفت: شاید من نباید و یا بهتر بگویم شخص مناسبی نباشم که در مورد مذاکرات پیش‌بینی کنم اما نظر شخصی من این است که مهم‌ترین مانع عدم توافق دو طرف در وین در مورد این است که اول چه کسی باید کاری برای احیای برجام انجام دهد.

وی گفت: اختلاف اصلی در مذاکرات برجامی موضوع لغو تحریم‌ها است. بنابراین از آنجایی که دو طرف نمی‌توانند بر سر زمان لغو تحریم‌ها توافق کنند، مذاکرات تاکنون بی‌نتیجه مانده و ایران به تقویت و توسعه خود بی‌وقفه ادامه خواهد داد.

ایران به زودی به قدرت هسته‌ای تمام عیار تبدیل می‌شود

این استاد دانشگاه با تاکید بر دانش ایران در زمینه هسته‌ای خاطرنشان کرد: معتقدم به زودی و در یک نقطه زمانی مشخص، ایران یک قدرت هسته‌ای تمام عیار خواهد بود؛ چراکه دانش هسته‌ای لازم را دارد و پیشرفت‌های زیادی در این مدت داشته است.

آمریکا چاره‌ای جز لغو تحریم‌ها ندارد

تحریم، سیاستی ناکارآمد بوده است

وی در ادامه با انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ناکارآمدی این تحریم‌ها گفت: من باور دارم که آمریکا چاره‌ای جز لغو تحریم‌های خود علیه ایران ندارد، بنابراین در نهایت و به زودی تحریم‌ها علیه ایران برداشته خواهد شد، زیرا بدیهی است که تحریم‌ها در راه رسیدن به هدفی که برای آن طراحی شده بودند ناموفق بودند و در نهایت آنها ایران را متوقف نکردند و مانع از توسعه ایران نشدند و ایران علیرغم تحریم‌ها به توسعه هسته‌ای خود ادامه داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها