کد خبر: 526177
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۹ ۱۵:۵۵:۰۰
| |

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو:‌

از عضویت اوکراین در ناتو حمایت می‌کنیم

دبیرکل ناتو و وزیر امور خارجه فرانسه در نشستی خبری ضمن حمایت از عضویت اوکراین در این اتحادیه نظامی مدعی شدند حمله روسیه به این کشور عواقب راهبردی عظیمی خواهد داشت.

از عضویت اوکراین در ناتو حمایت می‌کنیم
کد خبر: 526177
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۹ ۱۵:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «ینس استولتنبرگ» دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز جمعه گفت از عضویت اوکراین در این اتحاد نظامی غربی حمایت می‌کند.

به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «رویترز»، استولتنبرگ در نشست خبری با «ژان ایو لودریان» و «فلورنس پارلی» وزرای امور خارجه و دفاع فرانسه، گفت بحران اوکراین فقط باید از طریق دیپلماسی حل شود و روسیه تمام تلاش خود را برای کاهش تنش انجام دهد.

او بدون اشاره به نقش ناتو در برافروختن این تنش‌ها از طریق ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به اوکراین برای اقدام در برابر ساکنین روس‌گرای نواحی شرقی این کشور گفت: «روسیه باید به کاهش تنش بپردازد، به حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین احترام بگذارد و به دیپلماسی بازگردد».

دبیرکل ناتو در ادامه گفت که موضعش در قبال حمایت از اوکراین برای پیوستن به این اتحاد نظامی ضد روسی حمایت می‌کند.

لودریان نیز در این نشست خبری با تکرار جوسازی‌های اخیر غربی‌ها در زمینه قصد روسیه برای حمله به اوکراین مدعی شد چنین کاری «عواقب عظیم راهبردی» برای مسکو خواهد داشت.

از سوی دیگر «آندری یرماک» رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین درباره گفـت‌وگوی رئیس دولت کی‌یف با همتای آمریکایی گفت: «بایدن به وضوح گفت که تصمیم در مورد الحاق اوکراین به ناتو، فقط تصمیم مردم اوکراین است، زیرا اوکراین یک کشور مستقل و دارای حاکمیت خود است. البته که این به اوکراین و اعضای ناتو بستگی دارد».

این در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه شامگاه چهارشنبه هشدار داد طرح این سوال که آیا روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد، «تحریک آمیز» است و این کی‌یف و ناتو هستند که امنیت روسیه را تهدید می‌کنند.

رئیس‌جمهور روسیه اظهار داشت: «نمی‌توانیم نگران دورنمای پذیرش احتمالی اوکراین در ناتو نباشیم، زیرا بدون شک استقرار نیروهای نظامی، پایگاه‌ها و تسلیحاتی که ما را تهدید می‌کنند، به دنبال خواهد داشت».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها