کد خبر: 526175
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۹ ۱۵:۱۰:۳۱
| |

سفر هیأت انگلیسی به تهران برای رایزنی درباره بازپرداخت بدهی 400 میلیون پوندی

یک رسانه انگلیسی گزارش داد هفته گذشته هیأتی از وزارت امور خارجه انگلیس برای رایزنی درباره سازوکار بازپرداخت بدهی 400 میلیون پوندی این کشور به ایران، در تهران حضور داشته است.

سفر هیأت انگلیسی به تهران برای رایزنی درباره بازپرداخت بدهی 400 میلیون پوندی
کد خبر: 526175
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۹ ۱۵:۱۰:۳۱

اعتمادآنلاین| خبرنگار نشریه انگلیسی گاردین روز جمعه در پیامی توئیتری اعلام کرد هفته گذشته هیأتی از وزارت امور خارجه انگلیس به تهران سفر کرده است تا درباره سازوکار بازپرداخت بدهی 400 میلیون پوندی این کشور به ایران، با طرف ایرانی رایزنی کند.

به گزارش تسنیم،پاتریک وینتور خبرنگار نشریه انگلیسی گاردین در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «سفیر ایران در بریتانیا فاش کرد که هیأتی از وزارت امور خارجه بریتانیا هفته گذشته در تهران بوده است تا درباره سازوکار بازپرداخت بدهی 400 میلیون پوندی که بریتانیا آن را پذیرفته است، [با طرف ایرانی] رایزنی کند.

اخیراً مقامات بلندپایه انگلیس از جمله بوریس جانسون نخست‌وزیر و لیز تراس وزیر امور خارجه این کشور اذعان کرده‌اند که دولت انگلیس از لحاظ قانونی به ایران بدهکار است و باید این بدهی را بپردازد.

آنها در عین حال در اظهارات خود تلاش کرده‌اند که کوتاهی دولت انگلیس در بازپرداخت این بدهی را با استناد به بهانه‌هایی همچون تحریم‌های آمریکا توجیه کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها