کد خبر: 526107
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۹ ۰۷:۵۸:۱۴
| |

اخبار ضد و نقیض از موافقت طالبان پاکستان برای تمدید آتش‌بس با اسلام آباد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد به دنبال اقدام اسلام آباد در آزادسازی حدود 100 تن از اعضای طالبان پاکستان، این گروه با تمدید آتش بس که از آغاز نوامبر گذشته بین دو طرف برقرار شده، موافقت کرده است.این درحالی است که در بیانیه منسوب به سخنگوی این گروه گفته شده که اینگروه قصد تمدید آتش بس را ندارد.

اخبار ضد و نقیض از موافقت طالبان پاکستان برای تمدید آتش‌بس با اسلام آباد
کد خبر: 526107
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۹ ۰۷:۵۸:۱۴

اعتمادآنلاین| یک مقام دولتی در پیشاور به خبرگزاری فرانسه گفت: "بیش از 100 جنگجوی طالبان در 10 یا 15 روز گذشته آزاد شده اند. آنها جنگجویان درجه دوم هستند و تحت نظر خواهند بود."

به گزارش ایسنا،پیشاور، بزرگترین شهر در شمال غرب پاکستان و نزدیک به منطقه قبیله ای هم مرز با افغانستان و محل فعالیت طالبان پاکستان است.

یک مقام امنیتی محلی هم تایید کرد که اعضای طالبان از زندان های واقع در استان خیبر پختونخوا، که مرکز آن پیشاور است، آزاد شدند.

وی افزود که افراد آزاد شده تحت نظر خواهند بود و به افغانستان باز نخواهند گشت.

این اطلاعات را یکی از رهبران طالبان پاکستان مستقر در شرق افغانستان تایید کرده است. وی به خبرگزاری فرانسه گفت که آزادی این جنگجویان با هدف ایجاد فضای اعتماد بین دولت و گروه طالبان است و خاطرنشان کرد که طالبان هم در مقابل با تمدید یک ماهه توافق آتش‌بس که قرار بود نهم آذرماه منقضی شود موافقت کرد.

وی افزود: "رهبری طالبان پاکستان تمایل خود را برای تمدید آتش بس به طور نامحدود نشان داده است" و "مذاکرات با مقامات پاکستانی ادامه خواهد یافت" تا در این زمینه به توافق برسند.

این درحالی است که آسوشیتدپرس در بیانیه‌ای که به نقل از محمد خراسانی، سخنگوی طالبان پاکستان منتشر کرده، گزارش داد که طالبان قصد تمدید این توافق را ندارد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس در این بیانیه آمده که با وجود توافق آتش‌بس که در 9 نوامبر لازم‌الاجرا شد و قرار بود به مذاکرات صلح بین دو طرف زمان بدهد، "نیروهای دولتی به عملیات علیه طالبان ادامه می‌دهند."

خراسانی افزود: آتش بس در این شرایط نمی‌تواند ادامه یابد.

طالبان پاکستان جدا از گروه‌های همنام در افغانستان است، اما هر دو گروه سابقه طولانی دارند و از اصول یکسانی حمایت می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها