ولیعهد عربستان سعودی وارد مسقط شد

ولی‌عهد عربستان سعودی در آغاز سفر دوره‌ای خود به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شامگاه دوشنبه وارد پایتخت عمان شد و مورد استقبال سلطان این کشور قرار گرفت.

ولیعهد عربستان سعودی وارد مسقط شد
کد خبر: 525601
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۵ ۲۲:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ولی‌عهد عربستان سعودی شامگاه دوشنبه وارد مسقط پایتخت عمان شد.

به گزارش فارس، «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» به محض ورود به مسقط پایتخت عمان مورد استقبال «هیثم بن طارق آل سعود» سلطان این کشور قرار گرفت.

رسانه‌های عربستان سعودی اعلام کردند که بن سلمان سفر دوره‌ای پنج روزه خود به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را از امروز آغاز می‌کند.

وی توضیح داد که این سفر اولین سفر بن سلمان پس از اجلاس سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است که ژانویه گذشته در شهر العلا (غرب عربستان سعودی) برگزار شد و با بازدید از عمان آغاز خواهد شد و سپس به ترتیب به بحرین، قطر، امارات و کویت خواهد رفت.

دفتر سلطان عمان هم امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که در دیدار با بن سلمان پاره ای از مسائل مورد اهتمام عمان و عربستان سعودی در راستای تامین منافع دو کشور به منظور دستیابی به امیدها و آرزوهای دو ملت و داشتن آینده ای مرفه تر و شکوفاتر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

خبرگزاری آلمان به نقل از منابع آگاه در ریاض اعلام کرده است که این سفر بر تقویت همکاری و هماهنگی بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در همه زمینه‌ها و موضوعات مهم منطقه تمرکز دارد و از مهمترین موضوعات در دستور کار این سفر، مناقشه درباره پرونده هسته‌ای و موشکی ایران با همه اجزای آن و هر آن‌چه که به دستیابی به امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی کمک می‌کند، است.

بنا بر این گزارش، در این سفر امکان ایجاد راه حلی جامع برای بحران یمن بر اساس طرح ابتکار خلیج فارس و سازوکار اجرایی آن، نتایج کنفرانس جامع گفت‌وگوی ملی یمن، قطعنامه شماره 2216 شورای امنیت سازمان ملل و طرح ابتکاری عربستان سعودی برای پایان دادن به بحران یمن و پایان دادن به رنج انسانی مردم یمن بررسی خواهد شد.

به گفته این منابع، در جریان این سفر، تحولات در عرصه عراق در سایه اعلام نتایح انتخابات اخیر پارلمانی، وضعیت سوریه و تحولات فلسطین مورد رایزنی قرار خواهد گرفت.

به نوشته العربی الجدید، سفر بن سلمان به این کشورها، پیش از از چهل و دومین نشست سران کشورهای حاشیه خلیج فارس است که قرار است در 14 دسامبر در ریاض برگزار شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها