کد خبر: 523687
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۱ ۱۴:۵۱:۰۲
| |

سازمان جهانی بهداشت:

وضعیت پناهجویان در مرز لهستان- بلاروس دشوار است

حدود دو هفته از تلاش نزدیک به دو هزار پناهجو برای عبور از مرز بلاروس- لهستان می‌گذرد و سازمان جهانی بهداشت ضمن توصیف وضعیت مهاجران به شرایطی «دشوار»، از ارائه کمک‌های بهداشتی و پزشکی خبر داد.

وضعیت پناهجویان در مرز لهستان- بلاروس دشوار است
کد خبر: 523687
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۱ ۱۴:۵۱:۰۲

اعتمادآنلاین| جرالد راکنشاب، که سرپرستی هیئتی متشکل از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در اروپا را بر عهده دارد ضمن ابراز نگرانی، شرایط مهاجران در مرز لهستان- بلاروس را «دشوار» توصیف کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، وی اشاره کرد که پناهندگان عمدتاً از سلامت خود شکایت دارند و برخی از آنها از بیماری های مزمن رنج می برند.

«لیودمیلا کدا» رئیس اداره بهداشت منطقه گرودنو لهستان نیز گفت که صد نفر عمدتاً به دلیل ذات الریه و تشدید دیابت مجبور به انتقال به بیمارستان شده اند.

وی همچنین اطمینان داد که با توجه به نیازهای بهداشتی، دو دستگاه آمبولانس برای رسیدگی به مهاجران به ویژه کودکان و زنان باردار به مرکز تدارکات اعزام شده است.

«هانس کلاگ» مدیر دفتر اروپای سازمان جهانی بهداشت نیز در جریان بازدید از مرکز لجستیکی «بروزگی» در مرز بلاروس-لهستان، جایی که پناهجویان در حال حاضر در آن پناه گرفته‌اند ارائه کمک‌های بهداشتی و پزشکی به مهاجران سرگردان در این منطقه مرزی را وعده داد.

نماینده سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه «زمستان سخت» در حال نزدیک شدن است، خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک و واکسیناسیون در کنار سایر اقدامات، به مهار پیشروی همه‌گیری کمک می‌کند.

در طول نیم ساعتی که کلاگ از مرکز لجستیکی بازدید کرد، با چندین مهاجر صحبت کرد و آن‌ها تمایل خود را برای رسیدن به اروپا تکرار کردند.

بحران مرزی بین لهستان و بلاروس اوایل سال جاری میلادی و به دنبال واکنش الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در مقابل تحریم های اتحادیه اروپا آغاز شد.

طبق گزارش سازمان ملل متحد، در حال حاضر یکهزار و 833 پناهجو در مرکز لجستیکی که مقامات بلاروس روز سه شنبه افتتاح کردند، مستقر هستند. افرادی که می خواهند از بلاروس خارج شوند اجازه ندارند وارد لهستان شوند، زیرا سیم خاردارها و انبوه نیروهای امنیتی که ورشو اعزام کرده مانع آنها می شود.

این افراد در دمای منجمد کننده هوا و بدون دسترسی به مایحتاج اساسی و مراقبت های بهداشتی بسر می برند و نگرانی ها درباره سلامت آنها رو به افزایش است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها