روزنامه القدس:

بایدن آماده بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس است

 روزنامه محلی "القدس" گزارش داد: لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل که به اراضی اشغالی و کرانه باختری سفر کرده است مساله بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس را با مسوولان فلسطینی و صهیونیستی بررسی کرده است.

بایدن آماده بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس است
کد خبر: 522901
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۰۹:۴۶:۵۷

اعتمادآنلاین| روزنامه محلی "القدس" به نقل از منبعی آگاه گزارش داد، دولت آمریکا در آستانه اعلام زمان بازگشایی کنسولگری این کشور در قدس است‌.

به گزارش ایسنا، به نوشته این روزنامه، منبع مذکور که خواست هویتش فاش نشود، گفت، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در اظهارات خود درمورد حمایت مجدد مالی و اقتصادی از فلسطینی‌ها، حمایت از سازمان آنروا و بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس هماهنگ و منسجم بود و احتمال دارد و شایعات درمورد انصراف بایدن از بازگشایی این کنسولگری در قدس کذب است.

وی افزود، درست است که فشارهای زیادی از سوی گروه‌های سیاسی مختلف بخصوص حزب جمهوری خواه کنگره و جاهای دیگر برای انصراف بایدن از این تصمیم خود وجود دارد اما دولت او برای انجام این کار مصمم است و آن را حلقه مهمی در روابط با فلسطینی ها می‌داند.

این منبع معتقد است که لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل که به اراضی اشغالی و کرانه باختری سفر کرده است مساله بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس را با مسوولان فلسطینی و صهیونیستی بررسی کرده است.

وی افزود، زمان بازگشایی این کنسولگری ظرف سه یا چهار هفته بعد اعلام می شود.

پیش از این هم سخنگوی رسمی وزارت خارجه آمریکا گفته بود، دولت برای اجرای طرح بازگشایی این کنسولگری مصمم است.

بیش از 200 عضو حزب جمهوری خواه اول نوامبر در پیامی به بایدن مخالفت خود را با این اقدام وی اعلام کردند و لابی رژیم صهیونیستی هم نمایندگان آمریکا را برای مخالفت با بازگشایی کنسولگری تحت فشار گذاشته است‌.

در اراضی اشغالی هم نخست وزیر رژیم صهیونیستی دنبال تثبیت ائتلاف دولتی خود از طریق تصویب بودجه مالی است تا بتواند با اقدامات دولت بایدن مقابله کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها