کد خبر: 521477
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ۰۷:۴۶:۱۵
| |

نخست‌وزیر ارمنستان:

حل و فصل مسأله قره‌باغ نباید در قالب احتمالی 3+3 مورد بحث قرار گیرد

نخست‌وزیر ارمنستان گفت: حل و فصل مسأله قره‌باغ نباید در قالب احتمالی 3+3 مورد بحث قرار گیرد.وی گفت: مشکل در تفاوت‌های ظریف این راه حل‌ها است.

حل و فصل مسأله قره‌باغ نباید در قالب احتمالی 3+3 مورد بحث قرار گیرد
کد خبر: 521477
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ۰۷:۴۶:۱۵

اعتمادآنلاین| نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان در جدیدترین سخنرانی خود اعلام کرد که حل و فصل مسأله قره‌باغ نباید در قالب احتمالی 3+3 مورد بحث قرار گیرد.


به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، وی در خصوص فرمت 3+3 برای حل مشکلات قره‌باغ گفت که حل و فصل این مسأله یا باز کردن ارتباطات حمل و نقل منطقه‌ای نباید در قالب احتمالی 3+3 مورد بحث قرار گیرد.

پاشینیان افزود که دولت ارمنستان همکاری‌های منطقه‌ای را به عنوان یک تمهید مهم در برنامه خود گنجانده است و به همه امکانات تعامل در منطقه نیز علاقه‌مند است.

وی گفت: «مشکل در تفاوت‌های ظریف این راه حل‌ها است. موضع ما این است که فرمت 3+3 نباید در دستور کار خود موضوعاتی را که قبلاً در قالب‌های دیگر مورد بحث قرار گرفته است را بگنجاند. به ویژه، گشایش ارتباطات منطقه‌ای، حل و فصل منطقه کوهستانی قره باغ و غیره نباید در این فرمت قرار بگیرد. یعنی اگر این قالب یک دستور کار جدید و قابل قبول دوجانبه را به همراه داشته باشد، مثلاً ترانزیت اقتصادی منطقه‌ای، ممکن است جالب باشد، و ما ممکن است به این موضوع علاقه مند باشیم... همانطور که ممکن است فرمت 3+3 تنها قالب مورد علاقه ما نیست و ما این موضع را پیش از این ابراز کرده‌ایم».

پیش از این، :سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران، گفته بود که این ابتکار برای ایجاد یک قالب 3+3 مورد بحث قرار گرفته است که سه کشور ماوراء قفقاز و سه همسایه بزرگ آنها روسیه، ایران و ترکیه در این فرمت قرار بگیرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها