خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه:

بین ایران و آمریکا مدت‌هاست گفت‌وگویی نبوده/ تاریخ مذاکرات وین در این هفته نهایی می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه گفت: گفت‌وگوهای ما در وین قبل از نوامبر نهایی می‌شود. ما و پکن رایزنی‌های خیلی نزدیکی با هم داریم و در بروکسل تاریخ قطعی و نهایی نشد چون ایران می‌خواست با همه طرف‌ها و از جمله پکن رایزنی کند و تاریخ در این هفته نهایی می‌شود.

بین ایران و آمریکا مدت‌هاست گفت‌وگویی نبوده/ تاریخ مذاکرات وین در این هفته نهایی می‌شود
کد خبر: 520496
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ۱۱:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به پرسشی درباره این‌که آمریکایی‌ها پیشنهاد دادند مذاکرات دوجانبه و محرمانه‌ای در کشور ثالث مثل عراق داشته باشند، اظهار داشت: بین ایران و آمریکا مدت‌هاست گفت‌وگویی نبوده و بعد از خروج آمریکا از برجام هم به عنوان کشوری که آن زمان عضو کمیسیون مشترک برجام بود ولی بعد از آن دیگر تماس و یا ملاقات مستقیم یا غیرمستقیم نبوده است.

به گزارش فارس، خطیب‌زاده ادامه داد: آمریکا به عنوان ناقض قطعنامه 2231 و غیرقانونی از برجام خارج و تمام تلاش را کرده برجام را از بین ببرد و تحریم‌های فرامنطقه‌ای و ظالمانه را بر ضد مردم ایران اعمال کرده و تمام تلاش را کرده مانع روابط عادی ایران در حوزه‌های تجاری و اقتصادی با دیگر کشورها شود و آن‌چنان زیاده روی کرده که کشورهایی که با ایران همکاری می‌کردند مورد فشار قرار داده بلکه متحدان خود را تنبیه کرده است. ایران تا موقعی که این واقعیت‌ها بر روی زمین تغییر نیابد تصور نمی‌شود کرد در هیچ شکل و فرمتی تماسی بین تهران و واشنگتن برقرار شود.

این دیپلمات ارشد کشورمان خاطرنشان کرد: در مذاکرات وین گفت‌وگوها برای مطمئن شدن از بازگشت قطعی و متعهدانه و عملی آمریکاست و ایران و 1+4 گفت وگو می‌کردند.

وی گفت: این شرایط هنوز تغییر نکرده است. امیدوارم آنچه از قول سالیوان گفتید درست باشد. اقدامات و برنامه های پیگیری شده توسط بایدن مخالف اعلام نیت سالیوان است. به اندازه کافی حرف شنیدیم و منتظر عمل هستیم که ماه‌هاست به تعویق افتاده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها