کد خبر: 520379
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۹ ۱۸:۰۳:۰۰
| |

حزب سوسیال ناسیونالیست سوری:

دشمنی همزمان با بیروت و دمشق در راستای عادی‌سازی روابط است

یک حزب ملی‌گرا در لبنان در واکنش به فشار‌های عربستان علیه بیروت افشا کرد که این اتفاقات در راستای عادی‌سازی روابط سعودی با رژیم صهیونیستی است.

دشمنی همزمان با بیروت و دمشق در راستای عادی‌سازی روابط است
کد خبر: 520379
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۹ ۱۸:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| حزب سوسیال ناسیونالیست سوری که در کشور‌های حوزه شامات (سوریه، لبنان، اردن و فلسطین) فعال است در خصوص تحولات اخیر میان لبنان، عربستان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که حمله «دیوانه‌وار» سعودی با همراهی برخی از سیاستمداران و رسانه‌ها علیه «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌ رسانی لبنان بخاطر موضع شجاعانه و انسانی او در مقابل جنگ تاریک تحمیل شده به مردم یمن است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این حزب در بیانیه خود نوشت: این دشمنی عربستان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس که به تحریک عربستان این رفتار را می‌کنند علیه حاکمیت، وحدت و آزادی اندیشه در لبنان است و قرداحی (وزیر اطلاع‌ رسانی لبنان) یک بهانه است.

حزب سوسیال ناسیونالیست سوری در لبنان در ادامه افزود: تلاش برای به استعفا کشاندن قرداحی یا باج‌خواهی از مردم ما موجب لطمه خوردن به حیثیت آنان می‌شود چراکه این اتفاق همزمان با بحران اقتصادی و تحریم شدید افتاده است. تلاش‌های فراوانی در لبنان صورت گرفته است تا فتنه و هرج ‎و مرج سیاسی اتفاق بیفتد و لبنان را به نابودی بکشاند.

از نظر این حزب گامی که عربستان در خصوص فشار بر لبنان برمی‌دارد دقیقا همان کاری است که در سال 2011 علیه سوریه انجام و در هفتم آوریل آن سال سفیر خود را از دمشق فراخواند. سپس در دیپلماسی بسته شد و درِ درگیری‌های مسلحانه باز شد و گروه‌های تروریستی وارد سوریه، عراق و لبنان شدند. عربستان هم‌اکنون نیز زمانی این اقدامات را انجام می‌دهد که دشمن صهیونیستی با جنگنده‌های خود دمشق را هدف می‌گیرد و گامی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

حزب سوسیال ناسیونالیست سوری در پایان نیز جدا کردن لبنان از سوریه و تضعیف محور مقاومت در آن را محکوم کرده و از کشور‌های حاشیه خلیج فارس خواست در مقابل پروژه صهیونیست‌ها ائتلافی عربی تشکیل دهند و از داخل شدن به درگیری سیاسی که قیمت آن گریبان‌گیر مردم و فرزندان عرب می‌شود، دوری کنند.

از نظر کارشناسان، آمریکا نیز همزمان با عربستان در حال اعمال فشار به لبنان است و تحریم‌های جدیدی را علیه مقامات این کشور تصویب کرده است و هدف اصلی این فشار‌ها به لبنان ایجاد اعتراضات مردمی علیه دولت و به جنگ داخلی کشاندن این کشور است.

تنش ها در پی اظهارات جرج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان در مورد جنگ یمن صورت گرفته است. کشور‌های حاشیه خلیج فارس مانند بحرین و کویت هم پس از عربستان عذر سفرای لبنان را خواستند و سفیران خود را نیز از لبنان فراخواندند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها