کد خبر: 517030
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ۰۷:۰۶:۰۰
| |

پنجمین انتخابات پارلمانی عراق آغاز شد

پنجمین انتخابات پارلمانی عراق، هفت صبح امروز (به وقت بغداد) در سراسر این کشور آغاز شد تا نزدیک به 24 میلیون شهروند عراقی واجد شرایط رأی‌دهی، 329 نماینده دور جدید پارلمان را انتخاب کنند.

پنجمین انتخابات پارلمانی عراق آغاز شد
کد خبر: 517030
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ۰۷:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که از ساعت هفت صبح امروز (به وقت بغداد)، درهای مراکز اخذ رأی برای پنجمین انتخابات پارلمانی عراق در پایتخت و مناطق مختلف این کشور از جمله منطقه کردستان در شمال این کشور، به روی رأی دهندگان باز شد.

به گزارش فارس و به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، با اعلام باز شدن مراکز رأی‌گیری به روی رأی‌دهندگان تصریح کرد که صندوق‌های اخذ رأی برای جمع‌آوی آراء بیش از 24 میلیون شهروند عراقی واجد شرایط رأی‌دهی آماده است تا از بین 3243 نامزد از جمله 981 زن در 83 حوزه انتخاباتی، 329 نماینده پارلمانی خود را انتخاب کنند.

به اعلام کمیساریای عالی انتخابات عراق، انتظار می‌رود که نتایج اولیه انتخابات 24 ساعت پس از پایان رأی‌گیری اعلام شود اما اعلام نتایج رسمی این انتخابات 10 روز طول خواهد کشید.

مرحله دوم و سراسری پنجمین دور از انتخابات پارلمانی عراق که نخستین انتخابات زودهنگام در این کشور است، امروز (یکشنبه ؛ 18 مهر) برگزار می‌شود تا 3243 نامزد انتخاباتی برای کسب 329 کرسی پارلمانی رقابت کنند.کمیساریای عالی انتخابات عراق، پیشتر ضمن اعلام این تعداد از شرکت 21 ائتلاف سیاسی و167 حزب که 58 حزب در ائتلاف‌ها گنجانده شده‌اند، در این انتخابات خبر داده بود.

مرحله نخست انتخابات عراق، جمعه پیش(هشتم اکتبر جاری) یعنی دو روز پیش از برگزاری انتخابات سراسری برگزار شد تا نیروهای امنیتی، آوارگان و زندانیان عراقی در قالب گروه‌های خاص، آراء خود را به صندوق‌ها بیاندازند. این اقدام با این هدف صورت می‌گیرد که نیروهای امنیتی در روز انتخابات صرفا به تامین امنیت مراکز رأی‌گیری بپردازند. بر این اساس کارکنان وزارت کشور، وزارت دفاع، دستگاه مبارزه با تروریسم، وزارت داخلی منطقه کردستان، وزارت پیشمرگه، پناهندگان و زندانیان عراق گروه‌های خاص شرکت‌کننده در انتخابات عراق نام گرفتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها