کد خبر: 516582
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

بحران الجزایر و فرانسه از منظر روسیه چگونه است؟

رسانه‌ها چندی پیش خبر دادند، دولت الجزایر حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای نظامی فرانسه که عازم سواحل آفریقا هستند بسته است. این مساله بیانگر بحران تازه بین یک مستعمره و استعمارگر خویش بعد از سال‌ها عبور از این مرحله است.

بحران الجزایر و فرانسه از منظر روسیه چگونه است؟
کد خبر: 516582
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رسانه‌ها چندی پیش خبر دادند، دولت الجزایر حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای نظامی فرانسه که عازم سواحل آفریقا هستند بسته است. این مساله بیانگر بحران تازه بین یک مستعمره و استعمارگر خویش بعد از سال‌ها عبور از این مرحله است.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از روزنامه روسی وازیگلیاد، این اتفاق یکی از تبعات اظهارنظر اخیر امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر بازنویسی کامل تاریخ رسمی الجزایر محسوب می‌شود.

به اعتقاد سرگئی فیدروف، محقق پژوهشکده آکادمی علوم روسیه، روابط بین الجزایر و فرانسه همواره روابطی پیچیده و متشنج بوده است، زیرا به هر روی پاره‌ای از مشکلات از زمان پایان جنگ خونین استقلال الجزایر همچنان لاینحل باقی مانده‌اند که یکی از مهم‌‌ترین آنها سرنوشت شهروندان الجزایری است که در کنار فرانسوی‌ها جنگیده و بعد از آن از بیم جان خود مجبور به ترک الجزایر شدند.

به اعتقاد فیدروف، شاید مکرون قصد اهانت به کسی را نداشته باشد، اما شرایط در الجزایر پیچیده و در شرف انفجار است و ورود به حیطه خاطرات جنگ و سخن گفتن در مورد دوره استقلال الجزایر می‌تواند همچون جرقه‌ای در یک انبار باروت باشد.

با این حال از دیدگاه این پژوهشگر روس، مکرون فرصت ترمیم وجهه خود را- به ویژه در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه- دارد: «به عنوان مثال او می‌تواند از همراهی کردن با برنامه‌های ایالات متحده امتناع کند، اما پرسش اینجاست که مکرون تا چه حد می‌تواند در این زمینه پیش برود؟»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها