کد خبر: 516513
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۳ ۰۹:۴۳:۴۰
| |

دیدار پشت‌ درهای بسته اردوغان با رئیس‌ یک ائتلاف عراقی در آستانه انتخابات عراق

به فاصله تنها چند روز مانده به برگزاری انتخابات عراق، رسانه‌های خبری گزارش دادند که رئیس‌جمهور ترکیه با رئیس‌ یک ائتلاف عراقی پشت‌درهای بسته دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

دیدار پشت‌ درهای بسته اردوغان با رئیس‌ یک ائتلاف عراقی در آستانه انتخابات عراق
کد خبر: 516513
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۳ ۰۹:۴۳:۴۰

اعتمادآنلاین| منابع ترکیه‌ای، شامگاه دوشنبه، خبر دادند که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با «خمیس الخنجر» رئیس ائتلاف عراقی «عزم» دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

به گزارش فارس و بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، این دیدار در مجتمع ریاست جمهوری ترکیه و پشت درهای بسته صورت گرفته است.

رئیس ائتلاف عزم نیز در حساب کاربری‌اش در شبکه توئیتر از دیدار خود با اردوغان خبر داد و نوشت: «دیدار مهمی با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه درباره اوضاع سیاسی منطقه و اهمیت روابط اقتصادی عراق و جمهوری دوست ترکیه در راستای حمایت از ثبات اقتصاد عراق صورت گرفت».

خمیس الخنجر در ادامه همچنین خبر داد که دو طرف، با اقدام سازمان‌های تروریستی و هدف قرار دادن خاک عراق و ترکیه قویا مخالفت کرده‌اند.

الخنجر همچنین از احتمال لغو روادید میان دو کشور در روزهای آتی خبر داد و در این خصوص گفت که در چند روز آینده، اقداماتی عملی برای کاهش محدودیت‌های سفر به‌ویژه برای بیماران، دانشجویان، سرمایه‌گذاران و موارد انسانی صورت خواهد کرد.

ائتلاف عزم عراق شامل حزب «المشروع العربی»، حزب «الحل»، حزب «الوفاء»، حزب «المسار المدنی»، فراکسیون عراقی «الحره»، حزب سیاسی «التجمع المدنی للاصلاح»، حزب «التصدی»،‌ حزب «المجد العراقی» است و با 123 نامزد در انتخابات آتی عراق مشارکت خواهد کرد.

این دیدار در حالی صورت گرفته است که «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق نیز دوشنبه وارد آنکارا، پایتخت ترکیه شد و با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

انتخابات زودهنگام پارلمان عراق، در تاریخ دهم اکتبر (18 مهر)، برگزار می‌شود و قرار است اتحادیه اروپا نیز بر این انتخابات نظارت کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها