کد خبر: 516436
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۱ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ابزارهای پناهجویان برای جلوگیری از دیپورت شدن کدام‌اند؟

پناهجویانی که پشت مرزهای اروپا به منظور دریافت پناهندگی گرفتار شده‌اند برای جلوگیری از دیپورت شدن روش‌های مختلفی به کار می‌بندند.

ابزارهای پناهجویان برای جلوگیری از دیپورت شدن کدام‌اند؟
کد خبر: 516436
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۱ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پناهجویانی که پشت مرزهای اروپا به منظور دریافت پناهندگی گرفتار شده‌اند برای جلوگیری از دیپورت شدن روش‌های مختلفی به کار می‌بندند.

به گزارش اعتمادآنلاین، شبکه الجزیره در این باره نوشت: بسیاری از پناهجویانی که سودای ورود به اتحادیه اروپا را از طریق دروازه کرواسی دارند عمداً اقدام به خوردن اقلامی می‌کنند که باعث می‌شود به جای اخراج شدن برای مدتی راهی بیمارستان شوند و بتوانند زمان بیشتری کسب و دوباره شانس خود را برای دریافت پناهندگی امتحان کنند.

در این گزارش آمده، دولت کرواسی طی چند سال اخیر به دلیل خشونت مفرطی که علیه پناهجویان در طول مرزهایش اعمال می‌کند هدف انتقاد قرار گرفته است.

این پناهجویان در شمال غرب بوسنی و در نزدیکی مرز کرواسی گرفتار شده‌اند، صدها پناهجویی که ده‌ها بار درخواست پناهندگی کرده‌ اما هر بار با جواب منفی مواجه شده‌اند.

در مقابل این کارشکنی‌ها، برخی از پناهجویان دست به خوردن مواد خطرناک می‌زنند تا مسئولان مجبور شوند آنها را به بیمارستان منتقل کنند، بدین ترتیب فرصتی به دست می‌آورند تا در این فرجه دوباره درخواست پناهندگی خود را به دولت ارائه دهند.

این در حالی است که معمولاً زنان ماموریت بلعیدن این مواد خطرناک را بر عهده می‌گیرند، این مواد عبارت‌اند از: مواد مخدر، مسکن، قرص‌های خواب‌آور، توتون و حتی شامپو.

پناهجویان این رفتار خود را چنین توجیه می‌کنند: مشخص است که پلیس با مردان چندان ابراز همدردی نمی‌کند، اما وقتی یک زن در این شرایط قرار بگیرد اوضاع متفاوت خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها